پرسشنامه کوتاه نگرش به تجارت اجتماعی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه کوتاه نگرش به تجارت اجتماعی
این پرسشنامه توسط مهدی دشتی و همکاران در سال 1396 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نگرش به تجارت اجتماعی می باشد.
این پرسشنامه دارای 4 سوال می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه کوتاه نگرش به تجارت اجتماعی تایید شده است.
تجارت اجتماعی
در عرصه کسب و کار تجارت یک اصطلاح نام آشنا می باشد؛ تجارت که به اصطلاح داد و ستد نامیده می شود به مجموعه فعالیت هایی که به تولید، خرید و فروش یک کالا مربوط می شود، اشاره دارد. فرد تاجر به واسطه تجارت می تواند به سود و درآمد دست پیدا کند، البته تجارت می تواند با زیان هم همراه شود.
از گذشته تا به اکنون، شیوه تجارت یا داد و ستد تغییر بسیار کرده است؛ تجارت انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن تجارت اجتماعی می باشد.
شاید اصطلاح تجارت اجتماعی برای شما آشنا نباشد اما این احتمال وجود دارد که حتی شده برای یکبار از تجارت الکترونیک استفاده کرده باشید. اصطلاح تجارت اجتماعی برای اولین بار در سال 2005 توسط شرکت یاهو مطرح شد و هدف یاهو از به کار بردن این اصطلاح اشاره به ابزارهایی برای خرید انلاین، رتبه بندی کاربران و محتوایی که در شبکه های مجازی تولید و به اشتراک گذاشته می شود، داشت.
با گذشت زمان و پیشرفت شبکه ها و فضای مجازی تجارت اجتماعی هم تغییر کرد و شکل متفاوت تری به خود گرفت؛ اپلیکیشن های مجازی پر طرفداری مانند اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و غیره از تجارت اجتماعی استفاده می کنند و فضایی را برای تبلیغ، تولید، خرید و فروش محصولات و خدمات فراهم کرده اند.
عوامل مختلفی می تواند بر میزان موفقیت تجارت اجتماعی تاثیر بگذارد. موفقیت گروه ها و کمپین های تجارت اجتماعی از موارد مختلفی تاثیر می گیرد. مثلا، میزان تعامل کاربران، خریداران و فروشندگان برای خرید کالا و خدمات، ثبت نظر، لایک و اشتراک گذاری محصولات می تواند بر میزان موفقیت تجارت اجتماعی تاثیر بگذارد.
امروزه برندهای تجاری مختلف بر تجارت اجتماعی تمرکز و سرمایه گذاری می کنند و می دانند که تجارت الکترونیک می تواند برای آن ها با سود و منفعت بسیاری همراه باشد. تلاش برای برنامه ریزی و تدوین استراتژی های تاثیر گذار چون هشتگ گذاری در فضای مجازی تاثیر به سزایی در کسب سود از تجارت الکترونیک دارد.
در اوضاع و احوال کنونی که تکنولوژی و فناوری حرف اول را می زند، تجارت اجتماعی می تواند تاثیر به سزایی بر روند رشد کسب و کارهای مختلف داشته باشد به شرط آنکه کسب و کارها از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را داشته باشند.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر نگرش به تجارت الکترونیک داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی تجارت اجتماعی هدف ساخت این پرسشنامه است.
تجارت اجتماعی از چه زمانی آغاز شد؟
اصطلاح تجارت اجتماعی برای اولین بار در سال 2005 توسط شرکت یاهو مطرح شد و هدف یاهو از به کار بردن این اصطلاح اشاره به ابزارهایی برای خرید انلاین، رتبه بندی کاربران و محتوایی که در شبکه های مجازی تولید و به اشتراک گذاشته می شود، داشت.
عوامل تاثیر گذار بر موفقیت در تجارت اجتماعی چیست؟
عوامل مختلفی می تواند بر میزان موفقیت تجارت اجتماعی تاثیر بگذارد. موفقیت گروه ها و کمپین های تجارت اجتماعی از موارد مختلفی تاثیر می گیرد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت