تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه رضایت مشتریان (خدمات هتلداری)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه رضایت مشتریان (خدمات هتلداری)

این پرسشنامه توسط فیض و همکاران در سال 1390 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان رضایت مشتریان (خدمات هتلداری) می باشد.

این پرسشنامه دارای 39 سوال و 3 زیر مقیاس، خدمات و محصولات، کارکنان، فرآیند می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه رضایت مشتریان (خدمات هتلداری) تایید شده است.

رضایت مشتریان

هر سازمان یا کسب و کاری در طی سالیان مختلف، محصولات و خدمات متنوعی را طراحی کرده و به فروش می رساند؛ مشتریان نقش حیاتی و سهم به سزایی در خرید و فروش محصولات شرکت دارند؛ به عبارتی مشتری بزرگ ترین و مهم ترین سرمایه هر کسب و کاری است و در پروسه طراحی و فروش محصولات، حفظ و جذب مشتریان جدید است که اهمیت دارد.

سازمان از طریق مشتریان می تواند ارزش آفرینی کند و سازمانی موفق است که بتواند رابطه خوب و مستمری با مشتریان خود داشته باشد. بر اساس آمار منتشر شده از تحقیقات، شرکت های موفق در تمام دوران کاری خود، دارای نرخ 90 درصد ماندگاری مشتریان هستند و این مسئله به اهمیت حضور مشتریان برای سازمان تاکید می کند.

پیشرفت علم و تکنولوژی بر روند ارائه خدمات تاثیر گذاشته است و این مسئله شیوه تصمیم گیری مشتریان برای خرید یک محصول را هم تحت تاثیر قرار داده است؛ سازمان ها از تکنولوژی های مختلف و ابزارهای نوین برای تولید محصولات استفاده می کنند و به عبارتی با یکدیگر برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتری رقابت می کنند.
مشتریان نیز انتظاراتی را در خصوص دریافت کالا و خدمات دارند و به خرید کالا یا خدماتی تمایل نشان می دهند که کیفیت بالایی داشته باشد و به نوعی انتظارات آن ها را برآورده کند و به معیارهای آنان نزدیک باشد.

همین امر باعث شده که سازمان ها بدانند رضایت مشتریان مهم ترین چیز است و میان رضایت مندی مشتریان، وفاداری مشتری و سود سازمان ارتباط نزدیک و قوی وجود دارد و سازمانی موفق عمل می کند که برای افزایش رضایت مشتری تلاش و سرمایه گذاری کند.

یک نکته حائز اهمیت در خصوص رضایت مشتریان وجود دارد که سازمان باید به این نکته توجه کند؛ همواره محدودیت منابع و امکانات برای هر سازمانی وجود دارد؛ این محدودیت ها می تواند بر عملکرد سازمان و پس از آن رضایت مشتریان تاثیر بگذارد. بنابراین سازمان ها موظف به شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر میزان رضایت مشتریان می باشند.

هرچه سازمان در شناسایی منابع و امکانات بهتر عمل کند، رضایت مشتریان بیشتر خواهد بود. در صورتی که تمایل به ارزیابی میزن رضایت مشتریان در خصوص خدمات هتل داری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

میزان رضایت مشتریان در خصوص خدمات هتلداری در این پرسشنامه با توجه به خدمات و محصولات، کارکنان، فرآیند مورد بررسی قرار می گیرد.

دانلود رایگان
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات هتلداری هدف ساخت این پرسشنامه است.

نکته مهم در خصوص رضایت مشتریان که هر سازمانی باید بداند، چیست؟

یک نکته حائز اهمیت در خصوص رضایت مشتریان وجود دارد که سازمان باید به این نکته توجه کند؛ همواره محدودیت منابع و امکانات برای هر سازمانی وجود دارد؛ این محدودیت ها می تواند بر عملکرد سازمان و پس از آن رضایت مشتریان تاثیر بگذارد. بنابراین سازمان ها موظف به شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر میزان رضایت مشتریان می باشند.

بزرگ ترین و مهمترین سرمایه هر کسب و کاری چیست؟

مشتری بزرگ ترین و مهم ترین سرمایه هر کسب و کاری است و در پروسه طراحی و فروش محصولات، حفظ و جذب مشتریان جدید است که اهمیت دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام