پرسشنامه تاثیر گردشگری مجازی بر رفاه ذهنی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تاثیر گردشگری مجازی بر رفاه ذهنی
این پرسشنامه توسط یزدان شیر محمدی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ابعاد مختلف گردشگری مجازی می باشد.
این پرسشنامه دارای 16 سوال و 4 بعد:
- سهولت درک شده
- سودمندی درک شده
- لذت درک شده
- غرقگی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه گردشگری مجازی تایید شده است.
دولت ها به طرق مختلف می توانند کسب درآمد کنند؛ گردشگری یکی از راهکارهای کسب درآمد برای کشورها است که می تواند منفعت زیادی به همراه داشته باشد. صنعت گردشگری و توریست تاثیر مستقیمی بر اقتصاد کشورها دارد و چرخه اقتصاد را به گردش می اندازند.
بنابراین برنامه ریزی و اجرای برنامه های در خصوص رونق صنعت گردشگری می تواند برای کشورها مفید و مثمر الثمر باشد.
گردشگری مجازی چیست؟
گردشگری مجازی یک تعریف واحد ندارد و بر اساس منابع مختلف، متفاوت معنا می شود. بر اساس آنچه در دانشنامه رشد آمده، گردگشری مجازی شامل استفاده و به کار بردن فناوری های نوین برای ارائه سرویس و خدمات و رفع نیاز گردشگران است. در گردشگری مجازی با کمک گرفتن از فناوری های اطلاعات و ارائه خدمات نوین سعی می شود نیاز گردشگران با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت برآورده شود.
فضای گردشگری مجازی امکانات بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می دهد و با کمی خلاقیت می توان از این فضا بهترین استفاده را داشت. مثلا در فضای گردشگری مجازی، امکان نمایش فضای های سه بعدی به کاربران وجود دارد؛ نحوه نمایش این فضاها می تواند در مخاطب تاثیر زیادی را ایجاد کند.
با کمک گرفتن از فضای مجازی در حیطه گردشگری می توان مکان های تفریحی یا تاریخی یا هر فضایی را شبیه سازی کرد و با اتصال به این فضا امکان گشت و گذار به صورت مجازی را در این محیط ها را فراهم کرد. از دیگر سو، گردشگران با استفاده از خدمات الکترونیکی مجازی می توانند مقاصد گردشگری خود را به راحتی انتخاب کنند یا در پیدا کردن آدرس در کشور یا شهر غریبه کمترین مشکل را داشته باشند.
حتی به وسیله استفاده از فناوری های نوین در گردشگری می توان فرهنگ سازی کرد و با فرهنگ دیگر کشورها، آداب و رسوم آن ها آشنا شد. گردشگری مجازی، نوعی گردشگری بدون محدودیت در زمان، مکان و فضا است و این مسئله می تواند جذابیت زیادی داشته باشد.
از نظر محقق و سازنده این پرسشنامه گردشگری مجازی از ابعاد مختلف قابل ارزیابی است؛ مثلا گردشگری مجازی را می توان از بعد سهولت درک شده یا لذت درک شده مورد بررسی قرار داد یا آن را از بعد غرقگی و سودمندی درک شده ارزیابی کرد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، ابعاد مختلف گردشگری مجازی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه تاثیر گردشگری مجازی بر رفاه ذهنی چیست؟
ارزیابی ابعاد مختلف گردشگری مجازی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 16 سوال دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت