تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عملکرد صادراتی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عملکرد صادراتی

این پرسشنامه توسط ابراهیم پور ازبری و همکاران در سال 1396 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عملکرد صادراتی می باشد.

این پرسشنامه دارای 9 سوال و 3 بعد، عملکرد مالی، عملکرد استراتژیک، عملکرد محصول می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عملکرد صادراتی تایید شده است.

صادرات چیست؟

اصطلاح صادرات و واردات، دو اصطلاح نام آشنا در عرصه تجارت کالا و خدمات می باشد. حتی اگر اطلاعات دقیق و جزئی در مورد این دو اصطلاح نداشته باشید اما به طور کلی هدف از انجام این دو فرآیند را در عرصه کسب و کار می دانید. صادرات و واردات بر رونق اقتصادی کشورها تاثیر زیادی دارد.

صادرات فرآیند انتقال و ارسال کالا، محصول و خدمات از کشوری به کشور دیگر یا از شهری به شهر دیگر است. زمانی که یک کالا از اداره گمرک یک کشور خارج می شود، به اصطلاح آن کالا صادر شده است. صادرات یک عامل مهمی و حیاتی برای توسعه پایدار کشورها می باشد.
صادرات انواع مختلفی دارد اما رایج ترین شیوه آن صادرات کالاهای فیزیکی می باشد؛ هر کالایی می تواند به کشور های دیگر صادر شود اما بهتر است کالایی را صادر کنیم که در کشور موجود نباشد یا تولید آن برای تولیدکنندگان به صرفه نباشد.

عملکرد صادراتی اصطلاحی است که در آموزش صادرات به آن اشاره شده است؛ زمانی که یک سازمان یا شرکت در فرآیند صادرات یک محصول یا کالا در بازار های بین المللی و خارج از مرز های کشور خود، به اهداف خود دست پیدا به عملکرد صادراتی خود اشاره دارد. در واقع عملکرد صادراتی میزان دستیابی شرکت ها به اهداف صادراتیشان می باشد.
اصطلاح دیگری که در خصوص عملکرد صادراتی مطرح می شود، بازاریابی بر عملکرد صادراتی است که عملکرد صادراتی سازمان را نسبت به عملکرد واقعی شرکت در دستیابی به اهداف مورد ارزیابی قرار می دهد.

برنامه ریزی و طراحی استراتژی می تواند به شرکت ها در داشتن عملکرد بالای صادراتی کمک کند؛ هرچه شرکت بتواند به برنامه های صادراتی خود پایبند باشد و آن ها را به اجرا در بیاورد، عملکرد صادراتی اش افزایش پیدا خواهد کرد و مساوی با یک خواهد شد؛ اگر شرایط برای شرکت نامساعد باشد عملکرد به زیر یک و اگر مساعد باشد به بالای یک خواهد رسید.

در عملکرد صادراتی باید هدف گذاری دقیقی داشت چرا که صادرات محصولات یک عملکرد دو طرفه میان دو شرکت است و اگر هدف صادرات درست انتخاب نشود ممکن است عملکرد صادراتی در سطح مطلوبی صورت نگیرد و کیفیت پایین بیاید.

عملکرد صادراتی را می توان از بعد، عملکرد مالی، عملکرد استراتژیک، عملکرد محصول مورد ارزیابی قرار داد. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، عملکرد صادراتی از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط ابراهیم پور ازبری و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی عملکرد صادراتی از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.

عملکرد صادراتی چیست؟

در واقع عملکرد صادراتی میزان دستیابی شرکت ها به اهداف صادراتیشان می باشد. اصطلاح دیگری که در خصوص عملکرد صادراتی مطرح می شود، بازاریابی بر عملکرد صادراتی است که عملکرد صادراتی سازمان را نسبت به عملکرد واقعی شرکت در دستیابی به اهداف مورد ارزیابی قرار می دهد.

صادرات چیست؟

صادرات فرآیند انتقال و ارسال کالا، محصول و خدمات از کشوری به کشور دیگر یا از شهری به شهر دیگر است. زمانی که یک کالا از اداره گمرک یک کشور خارج می شود، به اصطلاح آن کالا صادر شده است. صادرات یک عامل مهمی و حیاتی برای توسعه پایدار کشورها می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام