تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS)

این پرسشنامه توسط نولز و همکاران در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی جهت گیری به یادگیری زبان می باشد.

این پرسشنامه دارای 9 سوال و 3 بعد، بی‌ انگیزشی، انگیزش بیرونی و انگیزش درونی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS) تایید شده است.

انگیزه

انگیزش همچون نیروی محرکه باعث حرکت انسان به سمت خواسته ها و اهدافش می شود؛ اگر انگیزش وجود داشته باشد شروع و اتمام هر فعالیتی برای فرد راحت تر خواهد بود. امروزه یادگیری زبان دوم همچون زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی امری لازم به نظر می رسد؛ یادگیری زبان دوم برای برخی افراد سخت به نظر می رسد و به همین دلیل ممکن است از یادگیری آن اجتناب کنند اما واقعیت ماجرا این است که بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که انگیزش در یادگیری زبان دوم تاثیر به سزایی دارد و اگر فرد برای یادگیری زبان دوم انگیزه داشته باشد، فرآیند یادگیری را به راحتی هرچه تمام تر طی خواهد کرد.

گفته می شود انگیزه به اندازه استعداد در یادگیری زبان می تواند به فرد برای یادگیری هرچه بهتر کمک کند؛ انگیزش می تواند بر نحوه یادگیری زبان آموزان تاثیر بگذارد. در امر یادگیری زبان دوم، اطلاعاتی که فرد از محیط دریافت می کند می تواند بر نحوه عملکرد آن ها در یادگیری زبان تاثیر بگذارد؛ مثلا اگر فرد در یک محیط غنی زبان بیاموزد و با افراد هم زبان صحبت کند یا به تعامل بپردازد، در یادگیری زبان عملکرد بهتری خواهد داشت.

محققین یادگیری زبان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده اند؛ در مدل های اجتماعی و تربیتی مربوط به یادگیری زبان، انگیزش به عنوان یک متغیر پنهان در میل به یادگیری زبان در نظر گرفته شده است؛ بر اساس این مدل، شدت انگیزش می تواند بر نگرش افراد بر یادگیری زبان دوم تاثیر بگذارد، به عبارتی هرچه انگیزه بیشتر، تمایل به یادگیری بیشتر خواهد بود.

گاردنر بر این عقیده است که انگیزش یادگیری زبان متشکل از داشتن هدف، تمایل به دستیابی به آن هدف، داشتن نگرش مثبت نسبت به یادگیری زبان و در نهایت تلاش و کوشش برای رسیدن به آن هدف خواهد بود. از نظر گاردنر انگیزش یادگیری زبان به دو دسته تقسیم می شود و آن انگیزش یکپارچه و انگیزش ابزاری است.

زمانی که هدف یادگیرنده هم آوایی با زبان باشد و قصد همانندی و تعامل با مردمان یک کشور با فرهنگ و زبان مورد نظر را داشته باشد، انگیزش یکپارچه معنا پیدا می کند. زمانی که یادگیرنده تمایل به یادگیری زبان به دلایلی همچون منافع خاص، پیشرفت حرفه ای یا تحصیلی داشته باشد، انگیزش ابزاری معنا پیدا می کند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی جهت گیری به یادگیری داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

مقیاس جهت گیری های یادگیری زبان (LLOS) چیست؟

ارزیابی جهت گیری به یادگیری زبان دوم هدف ساخت این پرسشنامه است.

انگیزه یادگیری زبان متشکل از چیست؟

گاردنر بر این عقیده است که انگیزش یادگیری زبان متشکل از داشتن هدف، تمایل به دستیابی به آن هدف، داشتن نگرش مثبت نسبت به یادگیری زبان و در نهایت تلاش و کوشش برای رسیدن به آن هدف خواهد بود.

انگیزه چیست؟

انگیزش همچون نیروی محرکه باعث حرکت انسان به سمت خواسته ها و اهدافش می شود؛ اگر انگیزش وجود داشته باشد شروع و اتمام هر فعالیتی برای فرد راحت تر خواهد بود.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام