پرسشنامه وضعیت برنامه درسی پست مدرن
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه وضعیت برنامه درسی پست مدرن
این پرسشنامه توسط مینا کریمی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان كاربردی بودن الگوی پیشنهادی برنامه درسی پست مدرن از ابعاد مختلف می باشد.
این پرسشنامه دارای 61 سوال و 8 بعد:
اهداف برنامه درسی پست مدرنیسم، محتوای برنامه درسی پست مدرنیسم، روش های یاددهی – یادگیری در برنامه درسی پست مدرنیسم، وضعیت محیط یادگیری برنامه درسی پست مدرنیسم، فناوری اطلاعات در برنامه درسی پست مدرنیسم، نقش مربی در برنامه درسی پست مدرنیسم، یادگیرنده در برنامه درسی پست مدرنیسم، ارزشیابی در برنامه درسی پست مدرنیسم است.
روایی و پایایی پرسشنامه وضعیت برنامه درسی پست مدرن تایید شده است.
منظور از پست مدرن چیست؟
پست مدرن که با نام های دیگری همچون پسامدرنیسم، پسانوگرایی یا پست مدرنیسم هم شناخته می شود و در بعضی از متون تحت عنوان پساتجدد یا مابعد تجدد به آن اشاره شده است، به معنای طی کردن یک سیر و فرآیند گسترده در نگرش انتقادی از جهات، فلسفه، هنر، معماری، ادبیات، فرهنگ، هنر و ... است.
پست مدرنیسم را می توان رویکری نوگرایانه تلقی کرد که از دل مدرنیته به وجود آمده است و از دوره های تاریخی عبور کرده است. از طرف دیگر پست مدرن را می توان یک مفهوم تاریخی یا جامعه شناختی در نظر گرفت.
ویژگی های رویکرد پست مدرن:
در پست مدرنیسم، به عقل گرایی، آسان مداری، جهان شمولی، حقیقت محوری، فرا روایت بودن و کلام محوری توجه زیادی می شود. به عبارتی اگر قرار باشد موضوعی را از دیدگاه مدرنیته بررسی کنیم باید به این ویژگی ها توجه داشته باشیم.
پست مدرن و تاثیر آن بر برنامه ریزی درسی:
پست مدرنیسم علاوه بر تاثیری که در هنر و ادبیات و غیره داشته بر رویکرد تحصیلی و برنامه ریزی های تحصیلی هم تاثیر داشته است. تاریخ برنامه ریزی تحصیلی را از نظر ساختاری می توان زیر مجموعه ای تاریخ تعلیم و تربیت در نظر گرفت؛ در تاریخ برنامه ریزی تحصیلی، افکار و اندیشه های تربیتی از طریق برنامه ریزی های درسی به عمل در می آید و به ایجاد و شکل گیری نظام های تربیتی و قوانین مرتبط با آن اشاره می شود.
یکی از مهم ترین مسائلی که در حیطه تربیت و برنامه ریزی درسی به آن توجه شده است، نوآوری می باشد. لزوم نوآوری در برنامه های درسی از رویکرد پست مدرن قابل ارزیابی و تحلیل است و به وسیله این رویکرد می توان به تحلیل و برنامه ریزی درسی جدید دست پیدا کرد. البته به کار بردن این رویکرد در وضعیت درسی و برنامه ریزی می تواند با مزایا و معایبی همراه باشد.
در خصوص ارزیابی میزان كاربردی بودن الگوی پیشنهادی برنامه درسی پست مدرن به ابعاد مختلفی اشاره شده است و این مسئله از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است؛ برخی از ابعاد مرتبط با آن شامل: اهداف برنامه درسی پست مدرنیسم، محتوای برنامه درسی پست مدرنیسم، روش های یاددهی – یادگیری در برنامه درسی پست مدرنیسم، وضعیت محیط یادگیری برنامه درسی پست مدرنیسم، فناوری اطلاعات در برنامه درسی پست مدرنیسم، نقش مربی در برنامه درسی پست مدرنیسم، یادگیرنده در برنامه درسی پست مدرنیسم، ارزشیابی در برنامه درسی پست مدرنیسم می باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارزیابی میزان كاربردی بودن الگوی پیشنهادی برنامه درسی پست مدرن از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط ؟ ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی میزان كاربردی بودن الگوي پيشنهادي برنامه درسي پست مدرن از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت