تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قصد خرید مجدد
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قصد خرید مجدد

این پرسشنامه توسط آرین و همکاران در سال 1397 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان تمایل به خرید مجدد می باشد.

این پرسشنامه دارای 4 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قصد خرید مجدد تایید شده است.

قصد خرید

یکی از راهکارهای ارضای نیاز و برطرف کردن خواسته ها، خرید کردن می باشد. خرید کردن فعالیتی است که در آن با پرداخت هزینه ای مشخص خدمات یا محصول خاصی را دریافت می کنیم، محصولی که نیاز ما را بر طرف می کند و این محصول هر چیزی می تواند باشد، از خوراک و پوشاک گرفته تا وسایل لوکس و غیر ضروری.

افراد به هنگام خرید یک محصول رفتار و دیدگاه متفاوتی از یکدیگر دارند؛ آن ها تمایلات و ترجیحات متفاوتی به هنگام خرید یک محصول دارند. مثلا برخی از افراد به هنگام خرید یک کالا ترجیح می دهند کالایی را بخرند که تولید کشور خودشان می باشد و با این کار از تولیدات داخلی حمایت کنند اما برخی دیگر ترجیح می دهند کالای خارجی بخرند و دلایل متفاوتی هم برای این رفتار خود دارند.

یکی از مواردی که در حیطه رفتار خرید مورد بررسی قرار گرفته است، قصد خرید مجدد می باشد. پیش از هرچیز باید بگوییم قصد خرید به نیت و افکاری که پشت خرید یک محصول وجود دارد، اشاره می کند و قصد خرید مجدد به معنای احساس و قضاوتی است که فرد به هنگام خرید مجدد یک محصول یا کالا تجربه می کند.

فردی که قصد خرید مجدد یک کالا یا محصول را داشته باشد، محصول مورد نظر خود را با دیگر محصولات مشابه مقایسه می کند اما در نهایت همان محصول را به صورت مکرر در طول زمان خریداری می کند. قصد خرید مجدد با مجموعه رفتارهای پس از خرید هم همراه است؛ رفتار پس از خرید شامل مجموعه رفتارهایی می شود که فرد پس از خرید یک محصول از خود نشان می دهد، مثلا تمایل مشتری به خرید یک محصول از یک فروشنده یا فروشگاه ، صحبت در مورد تجربه خرید با دیگران، دوستان یا اعضای خانواده نمونه رفتار هایی است که با تمایل به خرید یک محصول در ارتباط است.

زمانی که افراد در مورد تجربیات مثبت دیگران در مورد خرید یک محصول می شنوند، احتمال اینکه دوباره آن محصول را بخرند، بیشتر می شود و این مسئله بر تصمیم گیری برای خرید محصول تاثیر می گذارد. علاوه بر آن هرچه میزان رضایت مشتری از خرید یک محصول بیشتر باشد، احتمال قصد خرید مجدد افزایش پیدا می کنند. رفتار فروشنده ها نیز بر احتمال خرید مجدد تاثیر دارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، میزان تمایل به خرید مجدد داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط آرین و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی میزان تمایل به خرید مجدد هدف ساخت این پرسشنامه است.

رفتار پس از خرید چیست؟

رفتار پس از خرید شامل مجموعه رفتارهایی می شود که فرد پس از خرید یک محصول از خود نشان می دهد، مثلا تمایل مشتری به خرید یک محصول از یک فروشنده یا فروشگاه ، صحبت در مورد تجربه خرید با دیگران، دوستان یا اعضای خانواده نمونه رفتار هایی است که با تمایل به خرید یک محصول در ارتباط است.

قصد خرید به چه معناست؟

قصد خرید به نیت و افکاری که پشت خرید یک محصول وجود دارد، اشاره می کند و قصد خرید مجدد به معنای احساس و قضاوتی است که فرد به هنگام خرید مجدد یک محصول یا کالا تجربه می کند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام