تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قصد خرید هواداران ورزشی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قصد خرید هواداران ورزشی

این پرسشنامه توسط محمدکاظم عظمی ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی قصد خرید هواداران ورزشی تیم ملی می باشد.

این پرسشنامه دارای 3 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قصد خرید هواداران ورزشی تایید شده است.

هر فردی در صورتی که به چیزی احساس نیاز داشته باشد، اقدام به تهیه و خرید آن چیز می کند. ما با خرید محصولات مختلف اعم از مواد غذایی، هر آنچه که به خوراک و پوشاک مربوط می شود، مسکن و... نیازهای مختلف خود را بر طرف می کنیم. آنچه در خرید یک کالا و محصول اهمیت دارد، قصد خرید در مشتریان است.

قصد خرید به عنوان یک متغیر مهم در پژوهش های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است؛ در تعریف اصطلاح قصد خرید باید به نیت و تمایل مشتری یا مصرف کننده برای خرید یک محصول یا خدمات از یک فروشنده اشاره کنیم. مصرف کنندگان به دلایل و نیت های مختلف ممکن است نسبت به خرید یک محصول اقدام کنند.

ارائه خدمات از سوی خدمت دهندگان یا فروشندگان بر نیت و ادراک مشتری برای خرید محصول تاثیر می گذارد؛ اگر مصرف کنندگان به فروشندگان اعتماد داشته باشند یا احساس خوبی نسبت به آن برند داشته باشند، به احتمال بیشتری از آن برند خرید می کنند و از مصرف کننده به مشتری تبدیل می شوند.

همچنین قصد خرید را باید به انگیزه خرید یک محصول نسبت داد؛ مصرف کننده باید برای خرید یک محصول انگیزه داشته باشد و علاوه بر داشتن انگیزه برای خرید آن محصول یک برنامه ریزی ذهنی هم داشته باشد؛ در این صورت احتمال قصد خرید مجدد و تکرار خرید توسط مشتری بیشتر می شود.

قصد خرید در مقالات مختلف به طرق مختلف بررسی شده است و برای این مفهوم مدل های متفاوتی طراحی شده است. بر اساس مدل سازی های صورت گرفته در خصوص قصد خرید، برخی عوامل بر قصد خرید مشتریان تاثیر می گذارد. بر اساس مدل پذیرش فناوری از جمله مهم ترین عواملی که بر قصد خرید تاثیر می گذارد، سودمندی ادراک شده، ریسک ادراک شده، حضور اجتماعی فناوری، تجربه مشتری، بازی پردازی، کیفیت ادراک شده و... می باشد.

علاوه بر آن بر اساس مدل های کلاسیک، مشتری محوری، کیفیت خدمات و محصولات، اعتماد مشتریان، رضایت مشتریان و وفاداری مشتریان می تواند بر قصد خرید مشتری تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است قصد خرید مشتریان را می توان به دو دسته رفتارهای اقتصادی و رفتارهای اجتماعی تقسیم کرد؛ عواملی مانند تکرار خرید جز رفتارهای اقتصادی و عواملی مانند تاثیر رفتار مشتریان قدیمی بر مشتریان فعلی جز رفتارهای اجتماعی می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، قصد خرید هواداران ورزشی تیم ملی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قصد خرید هواداران ورزشی چیست؟

ارزیابی قصد خرید هواداران ورزشی تیم ملی هدف ساخت این پرسشنامه است.

عواملی که بر قصد خرید افراد تاثیر می گذارد، چیست؟

بر اساس مدل پذیرش فناوری از جمله مهم ترین عواملی که بر قصد خرید تاثیر می گذارد، سودمندی ادراک شده، ریسک ادراک شده، حضور اجتماعی فناوری، تجربه مشتری، بازی پردازی، کیفیت ادراک شده و... می باشد.

قصد خرید مشتریان به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

قصد خرید مشتریان را می توان به دو دسته رفتارهای اقتصادی و رفتارهای اجتماعی تقسیم کرد؛ عواملی مانند تکرار خرید جز رفتارهای اقتصادی و عواملی مانند تاثیر رفتار مشتریان قدیمی بر مشتریان فعلی جز رفتارهای اجتماعی می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام