پرسشنامه سنجش مهارت های ارتباطی عطارها
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه سنجش مهارت های ارتباطی عطارها
این پرسشنامه توسط عطارها در سال 1386 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مهارت های ارتباطی است.
این پرسشنامه دارای 34 سوال و 3 مولفه:
- مدیریت هیجانات
- ادراک دیگران
- ابراز وجود می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه مهارت های ارتباطی عطارها تایید شده است.
مهارت های ارتباطی
یادگیری و ارتقای مهارت های ارتباطی تاثیر به سزایی بر کیفیت زندگی دارد؛ خوب می دانیم که برای ادامه زندگی نیاز به برقراری ارتباط با دیگران داریم و برقراری یک ارتباط خوب و سازنده جز با یادگیری مهارت های ارتباطی و به کار بردن آن ها در روابط، میسر نخواهد شد.
مهارت های ارتباطی توسط متخصصان و پژوهشگران مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و به همین دلیل یک تعریف واحد و مشخص از آن وجود ندارد. به طور کلی می توان مهارت های ارتباطی را، توانایی درک، جذب و شناسایی اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آن ها به صورت صحیح با دیگران، داشتن یک ارتباط کلامی و غیر کلامی موثر به طوری که دیگران قصد و منظور شما را متوجه شوند، احترام گذاشتن به افراد و نقطه نظرات آن ها در مورد مسائل مختلف تعریف کرد.
از نظر رورنس برگر، مهارت ارتباطی با مهارت های عملی در جهت سازگاری با محیط در ارتباط است؛ به عبارت ساده تر، یادگیری مهارت های ارتباطی می تواند به فرد در جهت سازگاری بیشتر با محیط کمک کند. او بر این باور است که یادگیری مهارت های ارتباطی منجر به برقراری ارتباط با عقاید و احساسات دیگران می شود و در نتیجه پاسخ و واکنش مطلوب از سوی دیگران را به همراه دارد.
فلذا، مهارت های ارتباطی به اجتماعی شدن و اجتماع پذیر شدن کمک شایانی می کند.
از دیگر سو، مهارت های ارتباطی را می توان مجموعه رفتارهایی دانست که فرد برای ایجاد رابطه رضایت بخش، دریافت پاسخ مثبت از سوی دیگران و تسهیل و آسان سازی زندگی اجتماعی به کار می برد و بر اساس این تعریف، می توانیم مهارت های ارتباطی را ابزارهایی برای برطرف کردن مشکلات و موانع روابط در نظر بگیریم.
دنیای امروز بر مبنای ارتباط و تعامل پیش می رود؛ شما در هر محیطی به برقراری ارتباط با دیگران نیاز دارید. یادگیری و ارتقا مهارت های ارتباطی در محیط کار یا محل تحصیل و حتی مهمانی ها باعث توسعه، پیشرفت، اثربخشی و کارآمدی بیشتر می شود.
شناخت زبان بدن، تلاش برای افزایش اعتماد به نفس، گوش دادن فعال، پذیرفتن نقطه نظرات دیگران، سازگاری با محیط و دیگران به تقویت مهارت های ارتباطی کمک می کند.
مدیریت هیجانات، ادراک دیگران و ابراز وجود جز مولفه های مهارت های ارتباطی می باشد؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی مهارت های ارتباطی با توجه به مولفه های ذکر شده داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه سنجش مهارت های ارتباطی عطارها چیست؟
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مهارت های ارتباطی می باشد.
چه چیز هایی به تقویت مهارت های ارتباطی کمک می کند؟
شناخت زبان بدن، تلاش برای افزایش اعتماد به نفس، گوش دادن فعال، پذیرفتن نقطه نظرات دیگران، سازگاری با محیط و دیگران به تقویت مهارت های ارتباطی کمک می کند.
مولفه های مهارت ارتباطی چیست؟
مدیریت هیجانات، ادراک دیگران و ابراز وجود جز مولفه های مهارت های ارتباطی است.
مهارت ارتباطی چیست؟
به طور کلی می توان مهارت های ارتباطی را، توانایی درک، جذب و شناسایی اطلاعات و به اشتراک گذاشتن آن ها به صورت صحیح با دیگران، داشتن یک ارتباط کلامی و غیر کلامی موثر به طوری که دیگران قصد و منظور شما را متوجه شوند، احترام گذاشتن به افراد و نقطه نظرات آن ها در مورد مسائل مختلف تعریف کرد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت