پرسشنامه موانع پاسخگویی در سازمان
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه موانع پاسخگویی در سازمان
این پرسشنامه توسط امیر الفتی و همکارانش در سال 1400 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی موانع پاسخ گویی در سازمان است.
این پرسشنامه دارای 50 سوال و 9 بعد:
موانع ساختاری، موانع رفتاری، موانع مدیریتی، موانع فردی، موانع قانونی، موانع محیطی، موانع کارکردی، موانع فرهنگی، موانع سازمانی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه موانع پاسخگویی در سازمان تایید شده است.
پاسخگویی در سازمان
یکی از مهم ترین عواملی که بر ایجاد ارتباطات سازنده میان سازمان و مشتری تاثیر می گذارد، پاسخگویی سازمان است. هر چه یک سازمان نسبت به مشتریان خود پاسخگوتر باشد، ارتباطات سازنده تری با مشتری خواهد داشت.
مردم زمانی که با یک سازمان ارتباط برقرار می کنند، تمایل دارند که سازمان نسبت به آن ها وظیفه شناس و مسئولیت پذیر باشد و در صورت بروز هر مشکلی پاسخگوی آن ها باشد.
این نوع انتظار ممکن است نوعی تعارض و دوگانگی برای سازمان ایجاد کند؛ از یک طرف انتظار پاسخگویی و از دیگر سو موانعی که ممکن است سازمان برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان داشته باشد.
به عنوان مثال سازمان باید در چارچوب خاصی عمل کند و بر اساس یک سری اصول خاص پیش برود که این مسئله ممکن است بر پاسخگویی موثر سازمان بر مشتریان تاثیر بگذارد.
پس در هر صورت، سازمان ها در شرایطی قرار دارند که باید نسبت به نیاز و تقاضای مردم، مشتریان پاسخگو باشند و پاسخگویی ابزار اصلی سازمان است و تا حدودی سیاست های سازمان و خط مشی سازمان را تعیین می کند.
زمانی که پاسخگو بودن را در قلمرو سازمانی در نظر بگیریم می توانیم آن را عنوان چارچوبی در نظر بگیریم که نگرش، رفتار، مکانیسم های سازمان را توصیف می کند و در نهایت نشان دهنده ی میزان پایبندی سازمان به وعده هایی است که به مشتریان و شهروندان داده است؛ مشخصا هرچه میزان پایبندی سازمان به وعده هایش بیشتر باشد، مشتری به سازمان وفادارتر خواهد شد.
لازم به ذکر است، پاسخگویی سازمان به ارتقای یکپارچگی اطلاعات و فعالیت ها در سازمان کمک می کند.
سازمان های پاسخگو به نسبت دیگر سازمان ها، تخلف کمتری را مرتکب می شوند و درست تر رفتار می کنند. از آن جایی که پاسخگویی در سازمان اهمیت زیادی دارد، محققان به صورت گسترده به بررسی آن پرداخته اند و در حین تحقیقاتی که در این زمینه داشته اند، به نکات مرتبط با آسیب شناسی پاسخگویی سازمان دست یافته اند؛ این موارد موانعی بر پاسخگویی سازمان هستند و شامل موارد مختلفی می شوند.
به عنوان نمونه، برخی از موانع پاسخگویی سازمان شامل، موانع ساختاری، موانع رفتاری، موانع مدیریتی، موانع فردی، موانع قانونی، موانع محیطی، موانع کارکردی، موانع فرهنگی، موانع سازمانی می باشد. هر کدام از این موانع تاثیر زیادی بر میزان پاسخگویی سازمان می گذارد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر موانع پاسخگویی سازمان از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه موانع پاسخگویی در سازمان چیست؟
ارزیابی موانع پاسخ گویی در سازمان هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 50 سوال است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت