تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه ملیت گرایی مصرف کنندگان کت اسکیل
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه ملیت گرایی مصرف کنندگان کت اسکیل

این پرسشنامه توسط کت اسکیل ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان ملیت گرایی مصرف کنندگان (تمایل به خرید محصولات داخلی) می باشد.

این پرسشنامه دارای 11 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه ملیت گرایی مصرف کنندگان کت اسکیل تایید شده است.

یکی از راه های رفع نیازهای مختلفی همچون خوراک و پوشاک خرید کردن است؛ ما برای زنده ماندن و رشد کردن نیاز به تغذیه و پوشش داریم و برای ارضای این نیازها باید مواد غذایی یا لباس تهیه کنیم. خرید کردن به طرق مختلف صورت می گیرد و در هنگام خرید دست ما برای انتخاب کردن اقلام مورد نیاز تقریبا باز است. تمایل افراد در هنگام خرید کردن با یکدیگر متفاوت است، عده ای ترجیح می دهند اجناس ارزان قیمت خریداری کنند، عده ای دیگر ترجیح به خرید وسایل برند دارند، گروهی از افراد هرگز به سمت خرید محصولات داخلی نمی روند و در مقابل، عده ای فقط تمایل به خرید محصولاتی دارند که در کشور خودشان تولید می شود.

ملی گرایی مصرفی به چه معناست؟

یکی از موضوعاتی که در رابطه با خرید و تمایل افراد به خرید محصولات مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم ملی گرایی مصرفی می باشد. یک سوال، آیا به هنگام خرید یک محصول، به عنوان یک مصرف کننده، ترجیح می دهید جنسی را خریداری کنید که ساخت و تولید شده در کشور خودتان است یا محصولی را بخرید که تولید کشور دیگری باشد؟

ملی گرایی مصرفی، مجموعه احساسات و ادراکات فرد به عنوان یک مصرف کننده در مورد خرید محصولاتی است که در کشور خودش تولید شده است. ملی گرایی مصرفی حکایت از اعتقاد فرد به برتر بودن و با کیفیت بودن محصولی است که در کشور خود فرد تولید شده است.
به عنوان مثال، یک مصرف کننده ایرانی که اعتقاد به ملی گرایی مصرفی دارد، ترجیح می دهد محصولی را خریداری کند که در کشور ایران ساخته شده است، نه محصولی که وارداتی بوده و مثلا از کشور چین تولید شده و وارد کشور شده است.

ملی گرایی مصرفی صرفا با ملاحظات اقتصادی و عملکردی همراه نیست، درست است که یکی از دلایل خرید کالای داخلی می تواند حمایت از تولید کننده و رونق بخشیدن به چرخه تولید و اقتصاد باشد، اما این مفهوم ملاحظات اخلاقی را هم در بر می گیرد؛ تفکر یک فرد مصرف کننده ملی گرا این است که اگر جنس خارجی بخرم، به اقتصاد کشور ضربه می زنم یا باعث از بین رفتن بسیاری از مشاغل می شوم. فردی که به ملی گرایی مصرفی باور دارد، خرید محصول خارجی را یک عمل ضد وطن دوستانه می پندارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ملی گرایی مصرفی داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبر پرسشنامه ملیت گرایی مصرف کنندگان کت اسکیل استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه ملیت گرایی مصرف کنندگان کت اسکیل چیست؟

ارزیابی ملی گرایی مصرفی هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط کت اسکیل ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 11 سوال دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام