تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ (SDLI)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ (SDLI) 

این پرسشنامه توسط چنگ و همکارانش در سال 2010 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی یادگیری خود جهت دهی در دانشجویان بوده است.

این پرسشنامه دارای 20 سوال و شامل ۴ مولفه:

  • انگیزش یادگیری
  • طرح ریزی و اجرا
  • خود نظارتی
  • ارتباط بین فردی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ (SDLI) تایید شده است.

یادگیری چیست؟

همه ی ما انسان ها دارای توانایی و قدرت یادگیری هستیم. به موجب استفاده از این توانایی، می توانیم مطالب جدیدی را یاد بگیریم و در زندگی روزمره خود به کار ببریم. یادگیری توانایی ذهن است که در بسیاری از پژوهش های روانشناختی، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. در حیطه ی علم روانشناسی، نظریات مختلفی من باب یادگیری وجود دارد. به وسیله ی یادگیری، ما اطلاعات جدیدی را فرا می گیریم، یا اطلاعات قبلی که در ذهنمان داریم را تقویت و اصلاح می کنیم. نکته ی مهمی که در رابطه با یادگیری وجود دارد و روان شناسان به آن تاکید زیادی داشته اند، این است که یادگیری منجر به تغییر در افراد می شود.

یادگیری خود جهت دهی به چه معناست؟

فرآیند یادگیری در انسان های مختلف، متفاوت است. هر فردی برای آموختن و یادگیری مطالب جدید یا قدیمی، شیوه و سبک یادگیری مخصوص به خودش را دارد. علاوه بر آن، انواع مختلفی از یادگیری نیز وجود دارد که، یادگیری خود جهت دهی یکی از انواع یادگیری می باشد.

اما یادگیری خود جهت دهی، چگونه یادگیری می باشد؟ این نوع یادگیری، یادگیری است که توسط خود فرد جهت داده می شود و سازماندهی آن به وسیله فرد صورت می گیرد. به عبارت دیگر، در این نوع یادگیری، خود فرد به عنوان یک شخص یادگیرنده، مسئولیت یادگیری را می پذیرد و خودش فرآیند و جریان یادگیری را هدایت می کند. بر همین اساس، در این نوع یادگیری، خود فرد می تواند یک ارزیابی و ارزشیابی کلی از میزان و فرآیند یادگیری داشته باشد.

مولفه های مرتبط با یادگیری خود جهت دهی

مولفه های مختلفی با یادگیری خود جهت دهی در ارتباط می باشند. 4 مولفه ی مهم آن، عبارت اند از، انگیزش یادگیری، طرح ریزی و اجرا، خود نظارتی و ارتباط بین فردی، که این چهار مولفه در پرسشنامه ی یادگیری خود جهت دهی چنگ و همکاران هم مورد بررسی قرار گرفته اند.

  • انگیزه درونی فرد، می تواند او را به سمت یادگیری سوق دهد
  • همچنین داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای یادگیری و پایبندی به اجرای این برنامه
  • داشتن نظارت و کنترل بر رفتار که توسط خود فرد صورت می گیرد
  • در نهایت برقراری ارتباطات کلامی و انتقال و دریافت پیام، همگی با یادگیری خود جهت دهی در ارتباط می باشند.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر یادگیری خود جهت دهی می توانید از پرسشنامه ی یادگیری خود جهت دهی چنگ و همکاران که در سال 2010 ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه یادگیری خود جهت دهی چنگ چیست؟

این پرسشنامه با هدف ارزیابی یادگیری خود جهت دهی ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار می باشد.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 20 سوال است.

یادگیری خود جهت دهی چیست؟

یادگیری خود جهت دهی، نوعی یادگیری می باشد که در آن فرد یادگیرنده به فرآیند یادگیری جهت و سازماندهی می دهد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام