تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه)

این پرسشنامه توسط میرا ابوالقاسم و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی شناسایی عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه) می باشد.

این پرسشنامه دارای 26 سوال و 3 بعد:

  • محیط کلان
  • ویژگی های صنعت
  • توانایی های بنگاه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه) تایید شده است.

بازارهای تورفته

بازار مکانی برای خرید و فروش کالا و خدمات است؛ مردم با حضور در بازار با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و پیرو این ارتباط نیاز و مایحتاج روزانه خود را تامین می کنند. بازارها مکانی برای خرید و دو فروش دو یا چند طرفه هستند و دو طرف معامله، خریدار و فروشنده نام دارند.

خریدار در ازای پرداخت پول، کالا یا خدماتی را از فروشنده دریافت می کند؛ در برخی بازارها، فضای رقابتی حاکم است و تعدد فروشندگان و خریداران به ایجاد این فضا کمک می کند. بازارها انواع مختلفی دارند و بنابر نوع بازار، فعالیت های خاصی در این بازارها صورت می گیرد.

محیط بازار، یک محیط فعال و پویا است که همواره تغییراتی در آن در حال وقوع است؛ در فرآیند تغییرات بخش هایی از بازار مهم بوده و بخش هایی کم اهمیت تر هستند و به مرور ممکن است جای این بخش ها با یکدیگر عوض شود. مثلا در چندین سال گذشته، در بازار تولید مواد غذایی، به تولید محصولات دیابتی توجه چندانی نمی شد اما گذشت زمان و آگاهی رسانی در مورد بیماری دیابت، به تولید مواد غذایی متناسب با افراد دیابتی کمک کرد  این خود نمونه ای از تغییر بازار در طول زمان است.

مثال دیگری که می توان در این خصوص زد، تولید محصولات رژیمی یا مواد غذایی آماده است؛ در گذر زمان به این محصولات توجه بیشتری شد و امروزه تولید و فروش این محصولات در بازارها در راس کار بازاریان قرار گرفته است.

اگر بخواهیم یک اصطلاح علمی برای چنین بازارهایی معرفی کنیم، باید به اصطلاح بازار پنهان یا بازار تو رفته اشاره کنیم. بازار تو رفته به بازارهای جدید گفته می شود که هنوز مورد توجه رقبا یا بازاریان قرار نگرفته است اما زمانی که به آن توجه می شود، سود و منفعت زیادی به همراه خواهد داشت.

بازارهای پنهان در صورتی که مورد توجه قرار بگیرند می توانن سهم قابل توجهی در بازار داشته باشند اما این امر مستلزم کشف این بازارهای برنامه ریزی برای آن ها و اهمیت دادن به آن است. بازارهای تو رفته می توانند به کسب و کارهای کوچک کمک کنند و بقای کسب و کارهای بزرگ را تضمین کنند.

محیط کلان، ویژگی های صنعت، توانایی های بنگاه بر شناسایی عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه) تاثیر دارند. در صورتی که تمایل به ارزیابی و شناسایی عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته با توجه به این عوامل داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه) چیست؟

ارزیابی و شناسایی عوامل موثر بر تشخیص فرصت بازارهای تورفته (ویژه) هدف ساخت این پرسشنامه است.

بازار پنهان چیست؟

بازار تو رفته به بازارهای جدید گفته می شود که هنوز مورد توجه رقبا یا بازاریان قرار نگرفته است اما زمانی که به آن توجه می شود، سود و منفعت زیادی به همراه خواهد داشت.

کاربرد بازارهای تورفته چیست؟

بازارهای تو رفته می توانند به کسب و کارهای کوچک کمک کنند و بقای کسب و کارهای بزرگ را تضمین کنند.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام