پرسشنامه عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر
این پرسشنامه توسط محمد امین فرخ نیا و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر می باشد.
این پرسشنامه دارای 71 سوال و 13 مولفه: روابط عمومی مکان و تسهیلات، کمیت و فرآیند، اجرای قوانین، برنامه ریزی جذب، ترویج، تعامل پرسنل با هواداران، مشوق ها، قیمت گذاری، محصول، قدرت بازار، مدیریت هواداران، کانال های توزیع می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر تایید شده است.
هواداری در ورزش
امروزه علاقه به ورزش میان عموم افراد جامعه رایج است؛ بسیاری از مردم علاقه مند به فعالیت در حوزه های ورزشی بوده و عده ای دیگر از طرفداران پر و پا قرص ورزش هستند و مسابقات ورزشی مورد علاقه خود را دنبال می کنند. اهمیت و توجهی که مردم به ورزش دارند، کشور ها را به سمت سرمایه گذاری بر ورزش سوق داده است.
سرمایه گذاری و تخصیص بودجه به ورزش مزایای زیادی هم برای کشورها و هم برای ورزشکاران دارد. ورزش از لحاظ اجتماعی تاثیر مطلوبی بر کاهش فساد اجتماعی و انحراف اجتماعی دارد و از نظر اقتصادی می تواند صنعت گردشگری ورزشی را رونق ببخشد و نفع اقتصادی به کشور ببخشد.
در این میان، بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته، فوتبال یکی از پر طرفدار ترین ورزش ها در جامعه ایرانی است؛ این ورزش محبوب جایگاه ویژه ای میان مردان و زنان در هر سن و جایگاهی دارد. حتی اگر از کوچه و خیابان های شهر عبور کنید، با مشاهده جوانان و نوجوانانی که مشغول بازی فوتبال هستند، به علاقه عموم افراد نسبت به این ورزش پی می برید.
مسابقات ورزشی فوتبال اعم از جام جهانی، مسابقات درون قاره ای یا در سطح ملی مسابقات لیگ برتر تماشاچی و هواداران بسیاری دارد. هواداران تاثیر به سزایی در موفقیت تیم های فوتبال دارند، هواداران با همراهی که از تیم مورد علاقه خود می کنند، به تیم مورد علاقشان انگیزه و نیرو می دهند. همچنین هواداران با پرداخت بلیط تماشای مسابقات، از نظر مالی به باشگاه تیم مورد علاقشان کمک می کنند. بنابراین، برنامه ریزی برای جذب و توسعه هواداران در لیگ برتر فوتبال مزایای بسیاری دارد و مسئولان لیگ برتری باید برای این مهم برنامه ریزی داشته باشند. عوامل مختلفی بر توسعه هواداری در لیگ برتر تاثیر می گذارند؛ به هنگام برنامه ریزی برای توسعه این امر مهم باید به این عوامل توجه بسیار داشت.
میزان روابط عمومی باشگاه، مکان و تسهیلاتی که در اختیار باشگاه قرار دارد، کمیت و فرآیند، اجرای قوانین و عمل کردن بر اساس چارچوب باشگاه، برنامه ریزی برای فرآیند جذب، تلاش برای ترویج فرهنگ هواداری، میزان تعامل پرسنل باشگاه با هواداران، مشوق ها، قیمت گذاری، قدرت بازار، کمیت و فرآیند، نحوه مدیریت هوادارن، کانال های توزیع و ... جز مهم ترین عواملی هستند که بر توسعه هواداری لیگ برتر تاثیر می گذارند.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 71 سوالی است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی عوامل موثر توسعه هواداری در لیگ برتر هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط محمد امین فرخ نیا و همکاران ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت