پرسشنامه عوامل مؤثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل مؤثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی
این پرسشنامه توسط محمود البرزی ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل مؤثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یك شبكه آموزش مجازی می باشد.
این پرسشنامه دارای 35 سوال و 9 بعد می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل مؤثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یک شبكه آموزش مجازی تایید شده است.
استفاده از تکنولوژی در دانشجویان
تکنولوژی و فناوری های نوین، جز جدا نشدنی و اجتناب ناپذیر زندگی این روزهای انسان امروزی است؛ ما به فناوری های نوین و شبکه های مجازی گره خورده ایم و کم یا زیاد از این فناوری های استفاده می کنیم. محبوبیت شبکه های مجازی به گسترش و ارتقای روز به روز آن کمک کرده و منجر به شکل گیری خدمات متنوع و نوین در این زمینه شده است.
کاربران با توجه به نیاز خود از خدمات شبکه های اجتماعی بهره می برند و این مسئله می تواند با فرصت ها یا چالش هایی همراه باشد.
بخش آموزش و پرورش تا حد زیادی از گسترش فناوری و شبکه های اجتماعی تاثیر پذیرفته است و نمی توان آن را از فناوری و تکنولوژی جدا کرد. بهره گیری از فناوری در عرصه آموزش با تغییرات فرهنگی، تغییر در طرز فکر و عمل همراه بوده و تغییرات بنیادی در نظام آموزشی به وجود آورده است.
تسهیل روند آموزش، برقراری ارتباط دو طرفه میان دانش آموز و معلم، مشارکت فعالانه دانش آموزان در کلاس درس، امکان ملحق شدن و یادگیری در هر زمان و در هر مکان، تسهیل روند ارتباط والدین با معلمان، بهره گیری از منابع درسی و آموزشی بیشتر، صرف زمان و هزینه کمتر فقط چند تاثیر مثبت استفاده از شبکه های مجازی در بستر آموزش و یادگیری است.
استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بستری برای آموزش مجازی فقط مختص به دانش آموزان دبستانی یا دبیرستانی نبوده و دانشجویان هم در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات می توانند از شبکه های اجتماعی به منظور آموزش استفاده کنند. البته دیدگاه دانشجویان نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است و عوامل مختلفی می تواند دانشجویان را ترغیب به استفاده از شبکه های اجتماعی کند.
بر اساس نظر پژوهشگر و طراح این پرسشنامه، قصد ادامه استفاده، نگرش نسبت به استفاده، سهولت استفاده ادراک شده، سودمندی ادراک شده، قابليت اعتماد، قابليت های تكميلي ادراک شده، لذت ادراک شده، خود سودمندی و جریان 9 بعدی است که بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یك شبكه آموزش مجازی تاثیر می گذارد. به نظر شما چه عوامل دیگری می تواند دانشجویان را ترغیب به استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور آموزش و یادگیری کند؟
در صورتی که تمایل به ارزیابی عوامل موثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یك شبكه آموزش مجازی از 9 بعد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این پژوهشگر ساخته شده است، استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی عوامل موثر بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یك شبكه آموزش مجازی هدف ساخت این پرسشنامه است.
تاثیر مثبت استفاده از شبکه های اجتماعی در آموزش چیست؟
تسهیل روند آموزش، برقراری ارتباط دو طرفه میان دانش آموز و معلم، مشارکت فعالانه دانش آموزان در کلاس درس، امکان ملحق شدن و یادگیری در هر زمان و در هر مکان، تسهیل روند ارتباط والدین با معلمان، بهره گیری از منابع درسی و آموزشی بیشتر، صرف زمان و هزینه کمتر فقط چند تاثیر مثبت استفاده از شبکه های مجازی در بستر آموزش و یادگیری است.
چه عواملی بر استفاده دانشجویان به استفاده از شبکه مجازی اثر گذاشته است؟
بر اساس نظر پژوهشگر و طراح این پرسشنامه، قصد ادامه استفاده، نگرش نسبت به استفاده، سهولت استفاده ادراک شده، سودمندی ادراک شده، قابليت اعتماد، قابليت های تكميلي ادراک شده، لذت ادراک شده، خود سودمندی و جریان 9 بعدی است که بر ترغیب دانشجويان به استفاده از شبكه های اجتماعی به عنوان یك شبكه آموزش مجازی تاثیر می گذارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت