پرسشنامه تشخیص ارزشیابی کاذب در مدارس
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تشخیص ارزشیابی کاذب در مدارس
این پرسشنامه توسط مهدی قربانخانی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و تشخیص ارزشیابی کاذب در مدارس می باشد.
این پرسشنامه دارای 35 سوال و 4 بعد:
- عاملیت حرفه ای معلم
- برنامه ریزی و ساختاری
- امکانات و ابزار
- تعاملات بین فردی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه تشخیص ارزشیابی کاذب در مدارس تایید شده است.
نهاد آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد. یکی از مهم ترین وظایفی که بر عهده مسئولان و مدیران در مدارس می باشد، ایجاد فضایی برای ترغیب دانش آموزان به یادگیری و انگیزه و اشتیاق به تحصیل است. اگر دانش آموزی میل به درس خواندن داشته باشد و مدرسه زمینه را برای یادگیری فراهم کند، موفقیت تحصیلی تضمین خواهد شد.
یکی از مهم ترین موارد که تاثیر زیادی بر شکوفایی و رشد تحصیلی دانش آموزان دارد، ارزشیابی می باشد. فرآیند ارزشیابی باید به طور مداوم و مستمر در مدارس صورت بگیرد و جز اولین اولویت های مدیران در مدرسه باشد. مدیران باید برای فرآیند ارزشیابی برنامه ریزی صحیح داشته باشند و این فرآیند را به نحو احسن در مدارس اجرا کنند. اگر ارزشیابی در مدارس اجرا شود، از ارزشیابی کاذب جلوگیری می شود. لازم به ذکر است، ارزشیابی کاذب نه تنها در مدارس بلکه در هر سازمان دیگری که رخ دهد، زمینه را برای از بین رفتن پویایی، سلامت سازمان و نشاط سازمان فراهم می کند. اگر بخواهیم خلاصه و مفید بگوییم، ارزشیابی کاذب دارای تاثیرات مخربی است که کمتر مورد توجه دیگران قرار گرفته است.
ارزشیابی تاثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری و یادهی دارد؛ اگر هرگونه خطا یا مشکلی در ارزشیابی به وجود بیاید و روند آن از حالت نرمال و سالم خارج شود، تاثیرات جبران ناپذیر آن بر روی دانش آموزان قابل مشاهده خواهد بود. از مهم ترین انواع ارزشیابی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می باشد؛ این نوع ارزشیابی مستقیما با کیفیت آموزش در ارتباط است و نقش پررنگی در تعالی یا تباهی آینده دانش آموزان ایفا می کند. لازم به ذکر است در امر ارزشیابی باید تفاوت های فردی دانش آموزان با یکدیگر مد نظر قرار داده شود و به علایق آنان توجه شود.
مولفه های مرتبط با ارزشیابی کاذب در مدارس کدام است؟
بنابرآنچه گفته شد، مدیران و معلمان باید نهایت دقت خود را در ارزشیابی به عمل بیاورند که مبادا ارزشیابی کاذب شود. عاملیت حرفه ای معلمان، برنامه ریزی ساختاری، امکانات و ابزاری که در اختیار مسئولان قرار دارد، تعاملات بین فردی با ارزشیابی کاذب در ارتباط است.
آیا تا به حال شاهد ارزشیابی کاذب در مدارس بوده اید؟ چه راهکاری را برای جلوگیری از آن پیشنهاد می دهید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارزشیابی کاذب در مدارس داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه تشخیص ارزشیابی کاذب در مدارس چیست؟
ارزشیابی کاذب در مدارس هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت