پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل
این پرسشنامه توسط فامبران و وان ریل ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان اعتبار سازمان به لحاظ شهرت سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 26 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل تایید شده است.
شهرت سازمانی
مدیران کسب و کارهای مختلف، در کنار تحقیقاتی که در زمینه پیشرفت سازمان داشته اند، عوامل مختلف اثرگذار بر پیشرفت سازمانی را نیز مورد ارزیابی قرار داده اند؛ یکی از عواملی که این روزها تبدیل به یکی از موضوعات مهم برای پژوهش و بررسی شده است، شهرت سازمانی است.
شهرت سازمانی روایتگر دیدگاه کلی مشتریان، مدیران، کارمندان، سهام داران و افراد جامعه در مورد ماهیت و کلیت سازمان است. سازمان هایی که برای پیشرفت و توسعه تلاش می کنند به یک ابراز قدرتمند استراتژیک به نام شهرت و به عبارت بهتر، حسن شهرت نیاز دارند؛ شهرت منجر به تداوم قدرت و موفقیت در سازمان می شود.
البته عکس این حالت هم وجود دارد، همان طور که خوش نامی منجر به توسعه بیشتر سازمان می شود، بدنامی هم می تواند همچون لکه ننگ برای سازمان باشد و سازمان را به سمت عقب ماندگی سوق دهد. شهرت سازمانی عامل مهمی است که تغییر آن به سرعت یا سهولت ممکن نیست و برای ایجاد شهرت مثبت و از بین بردن شهرت منفی باید تلاش کرد.
شهرتی که یک سازمان در جامعه و میان همگان دارد، مانند یک اهرم فشار عمل می کند که می تواند برای سازمان مزیت رقابتی کسب کند و به بقای سازمان کمک کند. همچنین با نگاهی گذرا به مقوله شهرت سازمانی می توان به این نتیجه رسید که شهرت سازمان می تواند در مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی در بطن جامعه تاثیر داشته باشد.
شهرت را می توان تحت تاثیر سابقه سازمان در گذشته، توانایی هایی که سازمان دارد، میزان پاسخگویی سازمان به نیاز دیگران، انتظاراتی که دیگران از سازمان دارند، تعریف کرد؛ پس شهرت با تصویر و هویت یک سازمان در ارتباط است.
برای هر سازمانی مهم است که در دید عموم افراد به عنوان سازمان مثبت تعریف شود و دید افراد از سازمان خوب باشد. جالب است بدانید، شهرت سازمانی بر ادراک کارمندان از سازمانی که در آن کار می کنند، تاثیر می گذارد.
هرچه سازمان خوش نام تر باشد، کارمندان با رضایت بیشتری در محل کار حضور پیدا می کنند و عملکرد بهتری در محل کار از خود نشان می دهند.
همچنین شهرت سازمانی به تصویر مثبت از برند و استراتژی های برندسازی سازمان کمک می کند. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، اعتبار سازمان به لحاظ شهرت سازمانی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه شهرت سازمانی فامبران و وان ریل چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی میزان اعتبار سازمان به لحاظ شهرت سازمانی ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
این تست باید توسط چه کسی انجام شود؟
این پرسشنامه توسط فامبران و ران ریل ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت