تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه باورهای كاريابی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه باورهای كاريابی

این پرسشنامه توسط صالحی و عابدی در سال 1384 با هدف ارزیابی باورهای کاریابی ساخته شده است.

این پرسشنامه دارای 13 سوال و 2 مولفه:

  • باور مثبت
  • باور منفی کاریابی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه باورهای کاریابی تایید شده است.

چند فایل مقاله نیز ضمیمه شده است.

باورهای کاریابی

هر جامعه ای برای پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و داشتن ترقی به صورت مداوم و پیوسته به منابع انسانی نیاز دارد و نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر جامعه ای محسوب می شود. اشتغال نه تنها بر چرخه اقتصاد جوامع تاثیر مثبت می گذارد، بلکه داشتن شغل برای افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند، مهم و ضروری است.

جامعه به دنبال جذب و استخدام افراد با مهارت و متخصص در گزینه های شغلی مورد نظر است و افرادی که از دانش و مهارت کافی برخوردار هستند، به دنبال داشتن شغل و فعالیت کردن می باشند و این یک ارتباط دو سویه می باشد.

یافتن شغل از طریق فعالیت کاریابی ممکن است؛ به زبان ساده تر، اگر فردی تمایل به اشتغال و داشتن شغل دارد باید شغل مورد نظر خود را جستجو کند و به عبارتی رفتار کاریابی را انجام دهد.

رفتار کاریابی دربرگیرنده مجموعه فعالیت های آگاهانه، ارادی و اختیاری با هدف یافتن شغل است؛ رفتار کاریابی می تواند شامل رفتارهایی همچون، جستجوی شغل در روزنامه، جستجوی شغل در فضای اینترنت، جویا شدن شغل از دوستان و آشنایان، ارسال رزومه، تلاش برای اصلاح و به روز رسانی رزومه، رفتن به مصاحبه های شغلی و غیره باشد.

داشتن شغل برای زنان و مردان به یک اندازه اهمیت دارد؛ در گذشته شاید زنان کمتر در فضای کسب و کار حضور داشتند اما امروزه آنان پا به پای مردان در فضای کسب و کار حضور پیدا کرده و فعالیت می کنند و به این دلیل باید مسیر کاریابی برای زنان هم هموار و خالی از موانع باشد.

داشتن شغل باعث استقلال مالی و فردی، افزایش خودمختاری و آرامش و آسایش خاطر، زندگی راحت تر و رفاه بیشتر می شود. باورهایی که مردم در خصوص کاریابی دارند، آن ها را به سمت یافتن شغل سوق داده و گاهی مانع آن ها برای جستجوی شغل می شود.

به عبارتی مردم درگیر باورهای مثبت و منفی در مورد کاریابی هستند؛ مثلا این مسئله که فرد فکر کند بدون داشتن یک فرد آشنا در یک سازمان نمی تواند وارد سازمان شود یا کار پیدا کند یا مدیران سازمانی فقط دوستان و آشنایان خود را در سازمان استخدام می کنند، یک باور منفی در کاریابی است.
از دیگر سو، فکر کردن به این موضوع که با جستجو و تلاش شغل مورد نظر پیدا می شود یک باور مثبت کاریابی می باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی باورهای کاریابی داشته باشید، پیشنهاد ما به شما انجام این پرسشنامه می باشد.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

کاریابی چیست؟

رفتار کاریابی دربرگیرنده مجموعه فعالیت های آگاهانه، ارادی و اختیاری با هدف یافتن شغل است؛ رفتار کاریابی می تواند شامل رفتارهایی همچون، جستجوی شغل در روزنامه، جستجوی شغل در فضای اینترنت، جویا شدن شغل از دوستان و آشنایان، ارسال رزومه، تلاش برای اصلاح و به روز رسانی رزومه، رفتن به مصاحبه های شغلی و غیره باشد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی باورهای کاریابی هدف ساخت این پرسشنامه است.

یک نمونه باور کاریابی مثال بزنید.

این مسئله که فرد فکر کند بدون داشتن یک فرد آشنا در یک سازمان نمی تواند وارد سازمان شود یا کار پیدا کند یا مدیران سازمانی فقط دوستان و آشنایان خود را در سازمان استخدام می کنند، یک باور منفی در کاریابی است.

باورهای کاریابی چیست؟

باورهای کاریابی مجموعه تصورات، باورها و نگرش هایی در خصوص یافتن شغل و استخدام در شغل مورد نظر می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام