تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه وفاداری به برند هتل
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه وفاداری به برند هتل 

این پرسشنامه توسط بهاری و همکاران در سال 1395 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان وفاداری به برند هتل می باشد.

این پرسشنامه دارای 6 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه وفاداری به برند هتل تایید شده است.

برند

برند، نشان تجاری، مارک یا طرح نشان دهنده ی ویژگی های سازمان، خدمات و محصولات است؛ بسیاری از سازمان ها به واسطه نام تجاری خود با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و مشتریان زیادی را به سازمان خود جذب می کنند. نشان تجاری باعث می شود که سازمان میان مردم شناخته تر شود.

هرچه تداعی نام یک برند در ذهن مردم مثبت تر باشد، احتمال تعامل آن ها با سازمان بالاتر می رود و این مسئله برای سازمان نفع اقتصادی به همراه دارد. از برند ها به جهت شناساندن محصولات و خدمات به مشتریان استفاده می کنند و در نهایت برند ها می توانند مزیت برتری ایجاد کنند.

وفاداری به برند

یکی از مهم ترین اصطلاحاتی که در خصوص برندها مورد توجه قرار می گیرد، وفاداری به برند است. وفاداری به برند را می توان رفتاری تعریف کرد که مشتری یا مصرف کننده تمایل دارد و ترجیح می دهد خرید های آینده خود را از همان برندی که قبلا یا در زمان حال از آن خرید می کرده است، انجام دهد؛ به عبارتی او کماکان ترجیح می دهد که از برند فعلی که با او در ارتباط است، ارتباط خود را حفظ کند.

وفاداری به برند از دیدگاه رفتاری هم قابل ارزیابی و تعریف است؛ فردی که به برند خاصی وفاداری دارد، ترجیح می دهد محصول مورد نظرش را از یک برند خاص بخرد و خرید آن محصول را از دیگر برند های مشابه انجام ندهد. نکته حائز اهمیتی که در مورد وفاداری به برند وجود دارد آن است که، وفاداری به برند اصطلاحی است که به محصولات یا کالا اشاره دارد و به یک شرکت خاص مربوط نمی شود.

وفاداری برند از نظر فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر با بررسی هایی که در مورد وفاداری به برند داشت، مشتریان را از لحاظ وفادار بودن به برند به چهار دسته تقسیم می کند:

  • از نظر او مشتریان وفادار سرسخت ترجیح می دهد که همیشه از یک برند خاص خرید کنند.
  • مشتریان وفادار اشتراکی از دو یا سه برند خاص خرید می کنند.
  • مشتریان با تغییر سلیقه در هر مقطعی از زمان با یک برند در ارتباط هستند.
  • مشتریان بی وفا تنوع طلبی را ترجیح می دهند و به دلایل مختلف از برند های متفاوت خرید می کنند.

برخی از مشتریان وفادار به برند، ترجیح می دهند در طول زمان از خدمات یک هتل خاص استفاده کنند؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان وفاداری به برند هتل داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 6 سوال دارد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی میزان وفاداری به برند هتل هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام