پرسشنامه شناسایی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شناسایی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی زمانی منش
این پرسشنامه توسط زمانی منش و همکاران در سال 1392 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی حوزه پزشکی می باشد.
این پرسشنامه دارای 42 سوال و 7 بعد:
راهکار محتوایی آموزشی، راهکار انگیزشی/انسانی، راهکار ساختاری/دانشگاهی، راهکار اطلاع رسانی/ارتباطی، راهکار فرهنگی/اجتماعی، راهکار سیاسی/دیپلماتیک، راهکار تجهیزاتی/دیپلماتیک می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه شناسایی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی تایید شده است.
دنیای امروز، دنیای تعامل و برقراری ارتباط است. ما امروزه با کمترین سختی در مدت زمان کم می توانیم با افراد در هر کجای این دنیا ارتباط برقرار کنیم. یکی از مواردی که منجر به رشد و پیشرفت می شود، همین برقراری ارتباط با افراد در سراسر دنیا است. ارتباطات بین المللی تاثیر زیادی بر رشد و ارتقای سطح زندگی می گذارد. عوامل بسیاری بر گسترش ارتباطات، پا فراتر نهادن از مرز های داخلی تاثیر دارند و برقراری ارتباطات بین الملل و نزدیک کردن سطح ملی به بین المللی از طرق مختلف ممکن است.
بین المللی شدن برنامه های درسی
بین المللی شدن برنامه های درسی، یکی از مهم ترین مواردی است که به ارتقای سطح آگاهی و دانش کمک می کند. هدف از بین المللی شدن برنامه های درسی کسب وجهه و جایگاه بین المللی است. بین المللی شدن برنامه های درسی به خصوص دروس رشته پزشکی به ایجاد و شکل گیری یک زبان مشترک میان ملل گوناگون کمک می کند و به کسب جایگاه علمی بالا میان ملل مختلف منجر می شود.
بنابراین، بین المللی شدن برنامه های درسی یکی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه های برتر در سطح جهان است.
در کشور ایران، پژوهش هایی با محوریت بین المللی کردن برنامه های درسی انجام شده است؛ بر اساس نتایج به دست آمده، اقتدار علمی ایران در گرو حرکت نظام آموزش عالی به سمت بین المللی شدن است. فعالیت هایی که در این خصوص باید انجام شود، شامل تدریس زبان، ارائه خدمات پشتیبانی و تلاش برای فراهم کردن بستری برای همکاری های بین المللی میان دانشگاه ها است.
البته بین المللی کردن دروس می تواند با چالش هایی همراه باشد که مهم ترین آن تامین منابع مالی، چگونگی استفاده از فرصت ها و امکانات است. غنی کردن مطالبی که تدریس می شود، هم افزایی دانشگاه های داخلی و استفاده از بهترین رویکرد های آموزشی به همراه آموزش حضوری به بین المللی کردن دروس و برنامه های درسی کمک ویژه ای می کند.
به هنگام بین المللی کردن دروس باید به راهکارهای مختلف توجهی داشت؛ راهکار محتوایی/آموزشی، راهکار انگیزشی/انسانی، راهکار ساختاری/دانشگاهی، راهکار اطلاع رسانی/ارتباطی، راهکار فرهنگی/اجتماعی، راهکار سیاسی/دیپلماتیک، راهکار تجهیزاتی/دیپلماتیک از جمله مهم ترین راهکارهای مرتبط با بین المللی شدن برنامه های درسی در حوزه پزشکی است.
دیدگاه شما در مورد بین المللی کردن برنامه های درسی چیست؟ به نظر شما بین المللی شدن دروس چه مزایا و فایده ای دارد؟ در صورت تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی حوزه پزشکی می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 7 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی شناسایی و اولویت بندی راهکارهای بین المللی شدن برنامه های درسی حوزه پزشکی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط زمانی منش ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت