پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است.
پهدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز از ابعاد مختلف می باشد.
پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز دارای 22 سوال و 6 بعد:
- تجربیات پیشین
- دانش زیست محیطی
- هنجارهای ذهنی
- برنامه های حامی شرکت های محیط زیست
- کیفیت درک شده
- عقاید زیست محیطی می باشد.
بازاریابی سبز
آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به هنگام خرید کالا و اقلام مورد نیاز به محیط زیست و فرآیند تولید کالا توجه می کنید؟ به عبارت ساده تر جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل به خرید کالای سبز دارید؟ اگر اصطلاح کالای سبز برای شما نام آشنا نیست، عیبی ندارد؛ کالای سبز یک اصطلاح جدید در حوزه تولید کالا و محصول است.
سبز بودن یک کالا اشاره به محیط زیست دارد؛ تولید کنندگان در جریان تولید کالای سبز توجه زیادی به محیط زیست دارند و در فرآیند تولید کالا سعی می کنند از محیط زیست حفاظت کنند، به طوری که تولید کالا لطمه و آسیبی به محیط زیست وارد نکند.
کالای سبز را می توان کالایی تعریف کرد که با با کم ترین امکانات و منابع تولید شده اما کیفیت بالایی دارد و در تولید آن به حفظ منابع و صرفه جویی در تولید منابع توجه شده است. در همین خصوص بسیاری از افراد و کسانی که حامیان محیط زیست هستند، ترجیح به خرید کالایی دارند که از روش درست و منطقی و با کمترین آسیب تولید شده باشد.
خرید کالای سبز به اندازه ای میان افراد محبوب بوده و مورد توجه قرار گرفته است که سازمان ها را به فکر بازاریابی سبز انداخته است؛ بازاریابی سبز هم یکی از انواع بازاریابی بوده که برخی سازمان ها از آن در جهت فروش محصولات خود استفاده می کنند. بازاریابی سبز را می توان بازاریابی مرتبط با محیط زیست و توجه به محیط زیست دانست.
در بازاریابی سبز محصولات و خدمات بر اساس مزایایی که برای محیط زیست دارند، تبلیغ شده و در معرض دید عموم قرار داده می شود. بازاریابی سبز می تواند به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی برای سازمان کمک کند و سازمان را نسبت به رقبا پیش بیندازد چرا که پاسخگوی نگرانی های مردم در خصوص تولید کالا بدون آسیب به محیط زیست است.
هرچه سازمانی بیشتر به تولید کالای سبز اهمیت بدهد و استراتژی هایی را برای تولید این کالاها در نظر بگیرد، احتمال موفقیتش دو چندان می شود. لازم به ذکر است، عوامل مختلفی می تواند بر تصمیم گیری برای خرید کالای سبز تاثیر بگذارد. تجربیات پیشین، دانش زیست محیطی، هنجارهای ذهنی، برنامه های حامی شرکت های محیط زیست، کیفیت درک شده، عقاید زیست محیطی از جمله این موارد می باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز چیست؟
ارزیابی عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در خرید کالاهای سبز از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 6 مولفه دارد.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 22 سوال است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت