تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول

این پرسشنامه توسط داوو نوروزی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال و 2 بعد:

  • راهبردهای اکتشاف دانش در حوزه محصول
  • راهبردهای بهره برداری دانش در حوزه محصول می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول تایید شده است.

مدیریت دانش

مدیریت دانش یک اصطلاح جدید در حوزه علوم مدیریتی است که نظریه پردازان مختلف آن را به طرق متفاوت تعریف کرده اند؛ در ادامه به بررسی و توصیف معنای مدیریت دانش از دیدگاه نظریه پردازان مختلف می پردازیم.
چارلز آرمسترانگ مدیریت دانش را ارتقای ظرفیت سازمان برای بهبود توانایی ها در زمینه های مختلفی همچون جلب مشتری تعریف کرده است؛ او مدیریت دانش را حالتی برای اعمال راهبردهای معقولانه دانسته که می تواند بر رفتار تاثیر بگذارد. محققی به نام لاری پروساک، بر این باور است که مدیریت دانش تلاشی برای آشکارسازی دارایی های پنهان و تبدیل این دارایی ها به دارایی های سازمانی می باشد به طوری که این دارایی ها برای اعضای سازمان و هر فردی که در سازمان کار می کند، قابل استفاده باشد.

از دیگر سو، مدیریت دانش مجموعه فرآیندی تعریف شده که شامل کشف و شناسایی، سازماندهی و خلاصه کردن دارایی های اطلاعاتی در سازمان است و هدف از این فرآیند ارتقای معلومات کارمندان می باشد؛ این تعریفی است که توماس داونپورت از مدیریت دانش ارائه داده است.

از نظر شانون، فرآیند مدیریت دانش در سازمان باعث می شود که دانشی که در سازمان پیوسته در حال تغییر است به دانش عینی یا دانش ضمنی تبدیل کند و این مسئله با نوآوری، قدرت مقابله با بحران و ایجاد خرد در ارتباط است. پل کوئینتاس، در تعریفی که از مدیریت دانش ارائه می کند، تاکید زیادی بر تعریف آن از طریق فرآیند دارد و در این فرآیند دانش، ایجاد و جذب و بارها توسط سازمان و افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر سو، کریس آرگریس مدیریت دانش را هنر مدیریت می داند و معتقد است که این دانش است که ما را اداره و مدیریت می کند و باعث می شود که افراد مسئولیت پذیر تر شده و بری تولید دانش معتبر در حیطه سازمان تلاش کنند. آلوین تافلر نیز با این محقق موافق بوده و بر این باور است که دانش باعث اداره انسان می شود.

سازمان ها با اهداف مختلف می توانند از فرآیند مدیریت دانش استفاده کنند؛ سازمان هایی که محصولات مختلف تولید می کنند می توانند از مدیریت دانش استفاده کنند. اجرایی ساختن و به اصطلاح پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان نیازمند استراتژی ها و راهبردها و اجرای گام به گام این فرآیندها است.

در صورتی که تمایل به ارزیابی راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی راهبردهای مدیریت دانش در حوزه محصول هدف ساخت این پرسشنامه است.

کاربرد مدیریت دانش در سازمان چیست؟

رآیند مدیریت دانش در سازمان باعث می شود که دانشی که در سازمان پیوسته در حال تغییر است به دانش عینی یا دانش ضمنی تبدیل کند و این مسئله با نوآوری، قدرت مقابله با بحران و ایجاد خرد در ارتباط است. پل کوئینتاس، در تعریفی که از مدیریت دانش ارائه می کند، تاکید زیادی بر تعریف آن از طریق فرآیند دارد و در این فرآیند دانش، ایجاد و جذب و بارها توسط سازمان و افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیریت دانش از منظر دانشمندان مختلف به چه معناست؟

چارلز آرمسترانگ مدیریت دانش را ارتقای ظرفیت سازمان برای بهبود توانایی ها در زمینه های مختلفی همچون جلب مشتری تعریف کرده است؛ او مدیریت دانش را حالتی برای اعمال راهبردهای معقولانه دانسته که می تواند بر رفتار تاثیر بگذارد. محققی به نام لاری پروساک، بر این باور است که مدیریت دانش تلاشی برای آشکارسازی دارایی های پنهان و تبدیل این دارایی ها به دارایی های سازمانی می باشد به طوری که این دارایی ها برای اعضای سازمان و هر فردی که در سازمان کار می کند، قابل استفاده باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام