تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا لی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا لی 

این پرسشنامه توسط لی و همکاران در سال 2001 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا می باشد.

این پرسشنامه دارای 20 سوال و 5 بعد:

  • سطح اکتساب دانش از مشتریان
  • مشارکت کارکنان در توزیع دانش
  • مدیریت فرآیند
  • تناسب نوآوری - بازاریابی
  • کیفیت کالا می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا تایید شده است.

ارتباط میان سازمان و مشتریان یک رابطه دو سویه است که برای حفظ و تداوم آن باید از راهبرد و استراتژی های خاصی بهره برد. سازمان هایی که ارائه کننده کالا یا محصول خاصی هستند باید همواره برای حفظ کیفیت کالا و محصول تلاش کنند و نیاز مشتری را در طراحی و ساخت محصول در نظر بگیرند.

مدیریت دانش مشتری چیست؟

در این راستا، یکی از راهبردهایی که سازمان می تواند به کار گیرد، مدیریت دانش مشتری است؛ مدیریت دانش مشتری را می توان فرآیندی تعریف کرد که یک سازمان یا شرکت در جهت شناسایی، گردآوری و به کار گرفتن دانش مشتریان از آن بهره می برد. مدیریت دانش را اگر چرخه ای در نظر بگیریم که بر مبنای دانش است، در نتیجه آن تعاملی میان مشتری و سازمان به وجود می آید که برای هر دو طرف یعنی سازمان و مشتری خوب بوده و به نوعی ارزش آفرینی می کند و در نتیجه کالا یا خدمات بهتری تولید می شود.

اساسا موضوعی که در حیطه مدیریت دانش مشتری مورد توجه است، به بهبود عملکرد کارها با استفاده از دانش و تجربه مشتری اشاره دارد. اما مدیریت دانش مشتری برای چه سازمانی هایی خوب است و بهتر است در چه سازمان هایی اجرا شود؟

مدیریت دانش  مشتری می تواند برای سازمانی هایی که مشتری محور یا کاربر محور هستند، مفید باشد؛ مثلا چه سازمان هایی؟ مثلا کتابخانه! کتابخانه یک محیطی است که در آن مشتریان رفت و آمد زیادی دارند و به عبارتی کاربران زیادی با یکدیگر در آن در تعامل هستند؛ پس اطلاعات رسانی و ارتباط قوی کاربر و کتابخانه بسیار مهم است.

مدیریت دانش مفهومی متفاوت از مدیریت دانش مشتری دارد و مدیریت دانش مشتری زیر مجموعه مدیریت دانش می باشد. در مدیریت دانش، دانش جدید خلق می شود و برای دانش آفرینی تلاش می شود. سازمان و مشتری در نتیجه تعاملی که با یکدیگر دارند، به خلق دانش جدید کمک می کنند و در این صورت ارتباطات و تعاملات میان مشتری و سازمان را بهبود می بخشند.

مهم ترین مواردی که در مدیریت دانش مشتری مورد توجه مدیران قرار می گیرد، رضایت مشتریان از سازمان بوده و در کنار آن نوآوری و اثربخشی محصول بسیار مهم است. بنابراین هر سازمانی برای بهبود عملکرد خود نیاز به استفاده و ارتقای مدیریت دانش مشتری دارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط لی ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 5 بعد دارد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی میزان ارزش دانش مشتریان و کارمندان در کیفیت کالا هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام