تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه سواد یادگیری مادام العمر لی و تسای
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه سواد یادگیری مادام العمر لی و تسای

این پرسشنامه توسط  توسط لی و تسای در سال 2007 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی سواد یادگیری مادام العمر می باشد.

پرسشنامه سواد یادگیری مادام العمر لی و تسای دارای ۴۹ سوال و شامل ۸ مولفه و  سه حوزه:

ورودی

فرایند

خروجی می باشد.

روایی و پایایی این پرسشنامه تایید شده است.

ذهن انسان دارای توانایی های عالی شناختی بسیاری می باشد. ما انسان ها به واسطه ی توانایی های شناختی خود، مطالب مختلفی را فرا می گیریم و این مطالب را در زندگی روزمره به کار می بندیم. توانایی های عالی شناختی انسان ها شامل، حل مسئله، استدلال، یادگیری و ... می باشد.

یادگیری چیست؟

یادگیری یکی از توانایی های عالی ذهن ما انسان است که به عنوان نوعی کارکرد هم شناخته می شود. تا به حال به این مسئله اندیشیده اید که اگر توانایی یادگیری نداشتیم، چه اتفاقی برای ما می افتاد؟ ما انسان ها و حتی حیوانات، به وسیله ی یادگیری، اطلاعات جدید را یاد میگیریم، می توانیم اطلاعات قبلی که قبلا آموخته ایم را تقویت یا اصلاح کنیم. بسیاری از موفقیت هایی که در زندگی به دست می آوریم، با میزان یادگیری ما در ارتباط می باشد. فرآیند یادگیری در افراد مختلف، کاملا متفاوت است و از همین روی، سبک های یادگیری متفاوتی هم وجود دارد. لازم است بدانید، یادگیری انواع مختلفی دارد؛ برای مثال، یکی از انواع یادگیری، یادگیری خود جهت دهی می باشد که در این نوع یادگیری خود فرد مسئول یادگیری خودش می باشد و به رفتار یادگیری خود، جهت می دهد.

یادگیری مادام العمر چیست؟

یادگیری مادام العمر، یکی از متغیر های بحث بر انگیز برای پژوهش بوده و می باشد. یکی از افرادی که در مورد یادگیری مادام العمر، پژوهش کرده است، کالینز می باشد. از نظر (کالینز، 2009)، یادگيری مادام العمر، توسعه پتانسيل انسانی را از طریق یک فرآیند حمایتی مستمر تحریک می نماید و به افراد قدرت کسب دانش، ارزش ها، مهارت ها و درک و فهمی را می دهد که در سراسر زندگی به آن ها نياز دارند.

مولفه های مختلفی با یادگیری مادام العمر در ارتباط می باشند، به عنوان نمونه می توان به، آگاهی از خود یا آگاهی نسبت به فرآیند های یادگیری و شناخت دقیق از توانایی های شناختی خود نام برد. به عنوان مثال، می توان از فردی یاد کرد که، در جهت فرآیند یادگیری، شناخت دقیقی از نقاط قوت و ضعفش دارد، دقیقا می داند چه برنامه یادگیری برای او بهتر است و در فرآیند یادگیری توانایی بالایی در مفهوم سازی یا تفکر انتزاعی دارد.

به جهت بررسی متغیر یادگیری مادام العمر، پرسشنامه ای طراحی و ساخته شده است. در صورت تمایل به ارزیابی این متغیر می توانید از پرسشنامه  استاندارد سواد یادگیری مادام العمر لی و تسای که در سال 2007 ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه سواد یادگیری مادام العمر لی و تسای چیست؟

این پرسشنامه به ارزیابی متغیر سواد یادگیری مادام العمر می پردازد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، یان پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط لی و تسای ساخته شده است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 49 سوال است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله روایی و پایایی این پرسشنامه تایید شده است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام