پرسشنامه عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت
این پرسشنامه توسط مهرداد صادقی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت می باشد.
این پرسشنامه دارای 9 سوال و 2 بعد، عوامل تقویت کننده، عوامل الزام آور می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت تایید شده است.
مدیریت برداشت
به نظر شما مدیریت برداشت به چه معناست و به چه چیزی اشاره دارد؟ مدیریت برداشت اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال 1959 توسط اروینک گفمن در کتابی به نام معرفی خود در زندگی روزمره، به کار برده و معرفی شد و پس از آن در حدود سال 1967 توسط عموم مردم به کار گرفته شد و استفاده از این اصطلاح گسترش یافت.
مدیریت برداشت اصطلاحی است که اشاره به یک فرآیندی دارد که می تواند به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه اتفاق بیوفتد؛ در این فرآیند افراد سعی دارند با بررسی اطلاعات و جهت دهی به آن ها، بر برداشت دیگران نسبت به یک موضوع یا شخص یا رویداد اثر بگذارند.
معرفی خود واژه ای است که مترادف اصطلاح مدیریت برداشت به کار می رود؛ منظور از معرفی خود آن است که فرد سعی می کند تصویری مثبت از خود ارائه دهد تا بتواند بر درک افراد از خودش تاثیر بگذارد. در ابتدا که اصطلاح مدیریت برداشت مطرح شد، از آن برای ارتباطات چهره به چهره استفاده می شد اما با گذشت زمان این اصطلاح در زمینه های دیگری همچون، علم روان شناسی، اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت و زمینه ارتباطات سازمانی، حوزه رسانه و... مورد استفاده قرار گرفت.
به منظور درک بهتر اصطلاح مدیریت برداشت، یک مثال در این زمینه ارائه خواهیم داد؛ یک رویداد ورزشی نظیر فوتبال را در نظر بگیرید؛ در این مسابقه قرار است مدیر برنامه ای معروف حضور داشته باشد تا بهترین بازیکن زمین را به یکی از بزرگ ترین تیم های فوتبالی معرفی کند؛ در این رویداد هر بازیکنی سعی می کند بهترین عملکرد را از خودش نشان دهد و مهارت هایش را به نمایش بگذارد به طوری که مدیر برنامه را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که هدف بازیکن دیگر برد در مسابقه نباشد بلکه تحت تاثیر قرار دادن مدیر برنامه باشد؛ در اینجا مدیریت برداشت در حال رخ دادن است.
در سازمان های مختلف، کارمندان هم ممکن است مدیریت برداشت داشته باشند؛ آن ها ممکن است برای تحت تاثیر قرار دادن یکدیگر یا مدیر سازمان کارهایی را انجام دهند یا رفتار متفاوتی از خود بروز دهند. برخی عوامل مدیریت تاثیر گذار بر انگیزه استفاده کارمندان از مدیریت برداشت وجود دارد؛ عوامل تقویت کننده، عوامل الزام آور دو عامل مهم تاثیر گذار در این زمینه است.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت چیست؟
ارزیابی عوامل مدیریتی تاثیرگذار بر انگیزه استفاده کارکنان از مدیریت برداشت هدف ساخت این پرسشنامه است.
مدیریت برداشت به چه معناست؟
مدیریت برداشت اصطلاحی است که اشاره به یک فرآیندی دارد که می تواند به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه اتفاق بیوفتد؛ در این فرآیند افراد سعی دارند با بررسی اطلاعات و جهت دهی به آن ها، بر برداشت دیگران نسبت به یک موضوع یا شخص یا رویداد اثر بگذارند.
منظور از معرفی خود چیست؟
نظور از معرفی خود آن است که فرد سعی می کند تصویری مثبت از خود ارائه دهد تا بتواند بر درک افراد از خودش تاثیر بگذارد
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت