پرسشنامه عومل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی نجفی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه عومل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی نجفی
این پرسشنامه توسط نجفی و همکاران در سال 1399 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی (فین تک ها) می باشد.
این پرسشنامه دارای 40 سوال و 4 بعد می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی تایید شده است.
دوره ای که ما در آن زندگی می کنیم، دوره و زمانه ی پیشرفت، رشد و ترقی تکنولوژی است؛ به واسطه تکنولوژی و پیشرفت روز افزون آن دسترسی به انواع خدمات راحت تر شده و روز به روز خدمات جدید مبتنی بر تکنولوژی به مردم ارائه می شوند و کار را برای مردم راحت تر می کنند.
یکی از انواع خدمات که تکنولوژی نقش بسیاری بر تسهیل آن داشته، خدمات بانکی است. می دانیم که بانک نقش مهمی را در نظام اقتصادی کشور ایفا می کند. نه تنها سیاست گذاران و صاحب منصبان بلکه پژوهشگران هم به نقش و اهمیت بانک ها توجه دارند. بانک با جمع آوری سپرده های ریز و درشت، تاثیر بسیاری را در رشد اقتصادی و هدایت پروژه های مختلف بر عهده دارد.
بانک های مختلف با خدماتی که به مردن ارائه می دهند، نیاز اقتصادی مردم را برطرف کرده و در نهایت با یکدیگر رقابت می کنند. در پس رقابت نظام های بانکی کشور، مزایای بسیاری نهفته است. توسعه و تامین نیازهای مشتریان از یک سو و رقابت برای خلق و ارائه خدمات جدید با دیگر بانک ها از سوی دیگر از مهم ترین مزایای رقابت در نظام بانکی است. اگر بانکی بخواهد سهم و نقش خود را در بازارهای بانکی حفظ کند باید به طور مداوم و مستمر برای ارائه محصولات بانکی جدید تلاش کند.
پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری بر گسترش خدمات و محصولات بانکی تاثیر داشته و منجر به شکل گیری کسب و کار بانکی جدید شده است. به جرئت می توان گفت فناوری و تکنولوژی بخش جدایی ناپذیر بانک و محصولات بانکی شده است. استفاده از اینترنت در محصولات بانکی منجر به نوآوری، تسهیل خدمات و استفاده آسان تر از خدمات شده است.
تکنولوژی در عرصه بانکداری زمینه را برای خلق کسب و کارهای جدید و نوآورانه، مشاغل تازه، تاسیس شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم کرده است.سیستم بانکداری به واسطه همین خدمات، رشد سریع و تغییرات مثبت داشته است؛ پس اگر بگوییم تکنولوژی در نظام بانکداری منجر به انعطاف پذیری و عملکرد مناسب و ایجاد فرصت های جدید شده است، اشتباه نگفته ایم.
لازم به ذکر است، مولفه های ویژگی های ذینفعان، عوامل محیطی، عوامل سازمانی، عوامل مالی با عوامل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی (فین تک ها) در ارتباط می باشند. در صورت تمایل به ارزیابی عوامل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی (فین تک ها) می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی عوامل موثر بر تعامل بانک ها و فناوری های نوین مالی (فین تک ها) می باشد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت