پرسشنامه آموزش عالی ناب نارنجی ثانی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه آموزش عالی ناب نارنجی ثانی
این پرسشنامه توسط نارنجی ثانی و همکاران در سال 1400 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی آموزش عالی ناب می باشد.
این پرسشنامه دارای 35 سوال و 7 بعد:
مدیریت منابع و امکانات، رهبری ناب، تمرکز بر ذینفعان کلیدی، فرهنگ ناب، فرآیندهای ناب، راهبرد و چشم انداز، توسعه توانمندسازی کارکنان می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه آموزش عالی ناب تایید شده است.
سازمان های مختلف، با رویکرد های مختلفی اداره می شوند؛ در بسیاری از سازمان ها از روش های مرسوم و روش های تکراری و به اصطلاح روش هایی که امتحانشان را پس داده اند، استفاده می شود. استفاده از روش های مرسوم برای حل چالش ها و تعارضات درون سازمانی، مزایایی به همراه دارد؛ از جمله مزایای این روش ها، حل مشکل در زمان کوتاه و دست یافتن به نتیجه همیشگی است.
اما سوالی که پیش می آید این است که آیا استفاده از راهکارهای مرسوم همیشه پاسخگوی نیاز سازمان می باشد؟ یا راهکارهای مرسوم می توانند گره از مشکلات مختلف باز کنند؟ در پاسخ باید گفت، گاهی برای حل مشکلات و چالش ها باید دست به نوآوری و خلق راهکارهای جدید زد و از راهکارهای ناب استفاده کرد.
استفاده از روش ها و راهکارهای آموزش عالی ناب به مدیران سازمانی و کارمندان سازمان های مختلف توصیه می شود. محققان بر اصول و روش های آموزش عالی ناب توجه زیادی داشته اند، از نظر آن ها اگر قرار باشد در سازمانی از آموزش عالی ناب استفاده شود، باید آموزش عالی به بخشی از فرهنگ سازمانی تبدیل شود.
همچنین کلیه کارمندان و متصدیان آموزش عالی باید با این فرآیند درگیر شوند و برای ارتقای این فرآیند در سازمان تلاش کنند؛ در این صورت خدماتی که در سازمان ارائه می شود، موثرتر و کارآمد تر خواهد بود و رضایت مشتریان از سازمان بیشتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که در دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی، می توان از آموزش عالی ناب بهره برد؛ با فراهم کردن زیر ساخت های لازم، ایجاد تغییر در ساختار و فرآیند های کاری دانشگاه ها، تغییر چشم انداز ها، فرهنگ سازمانی می توان از مزایای آموزش عالی ناب در دانشگاه بهره برد.
بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات، استفاده مداوم و استقرار آموزش عالی ناب در دانشگاه ها، با پیامد های مثبت در ارتباط است. از جمله مزایای بهره گیری از آموزش عالی ناب در دانشگاه، افزایش رضایت دانشجویان، کاهش هزینه های پنهان، بهبود عملکرد و کارایی، ایجاد انگیزه درونی در دانشجویان و کارمندان، افزایش ریسک پذیری دانشگاه، ایجاد جو مثبت در دانشگاه، تصمیم گیری مبتنی یر حقایق و.. می باشد.
مدیریت منابع و امکانات، رهبری ناب، تمرکز بر ذینفعان کلیدی، فرهنگ ناب، فرآیندهای ناب، راهبرد و چشم انداز، توسعه توانمندسازی کارکنان از جمله مولفه های مرتبط با آموزش عالی ناب می باشد. در صورت تمایل به ارزیابی متغیر آموزش عالی ناب، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط نارنجی ثانی ساخته شده است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 7 مولفه دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی آموزش عالی ناب هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت