پرسشنامه موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه
این پرسشنامه توسط محمد زارع ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه می باشد.
این پرسشنامه دارای 24 سوال و 6 مولفه:
- موانع انسانی
- موانع پداگوژیکی
- موانع مربوط به مدیریت و رهبری
- موانع فناوری
- موانع اقتصادی
- موانع نگرشی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه تایید شده است.
امروزه یادگیری الکترونیکی مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان بوده و این نوع یادگیری محبوبیت زیاد میان فراگیران و اساتید دانشگاه و معلمان به دست آورده است. استفاده از یادگیری الکترونیکی مزایای زیادی به همراه دارد؛ این نوع یادگیری فرآیند کسب دانش و اطلاعات را تسهیل می کند و منجر به صرفه جویی در زمان می شود.
یادگیری الکترونیکی این امکان را برای فراگیران فراهم کرده که در هر زمان و هر مکانی در کلاس های درس و دوره های آموزشی مجازی شرکت کنند.
یادگیری سیار چیست؟
مزایای یادگیری الکترونیکی افراد را به سمت این نوع یادگیری سوق می دهد. یادگیری الکترونیکی انواع مختلفی دارد و به طرق مختلف صورت می گیرد. یکی از انواع یادگیری الکترونیکی، یادگیری سیار است. در یادگیری سیار از فناوری های سیاری مانند تلفن همراه، تبلت، نوت بوک، لپ تاپ، انواع پلیرهای صوتی، سی دی های آموزشی و کتب الکترونیکی و... استفاده می کنند.
تلفن همراه هوشمند یکی از محبوب ترین وسایل فناوری در میان یادگیرندگان سیار است. استفاده از این وسیه راحت بوده و این وسیله در دسترس عموم افراد می باشد. همچنین قابلیت هایی مانند عکس گرفتن، ضبط کردن صدا، فیلم گرفتن، تماشای فیلم آموزشی یا گوش دادن به صدای آموزشی در تلفن همراه وجود دارد و این موارد به محبوبیت تلفن همراه میان همگان افزوده است. یادگیری سیار مزایای بسیاری دارد اما در کنار موافقان، مخالفانی هم دارد! عقیده افرادی که مخالف یادگیری سیار هستند این است که این یادگیری کیفیت لازم را ندارد و اگر قرار است از این یادگیری استفاده شود باید بستر مناسبی برای استفاده از آن فراهم شود.
موانع به کار گیری یادگیری سیار در دانشگاه کدام است؟
در پژوهش هایی که اخیرا انجام شده است، توجه متخصصان علوم تربیتی به استفاده از یادگیری سیار در دانشگاه ها جلب شده است. بسیاری از متخصصان استفاده از یادگیری سیار در دانشگاه را توصیه و عده ای مخالف آن هستند. ایجاد بستری برای استفاده از یادگیری سیار دانشگاه می تواند با موانعی رو به رو شود؛ موانع انسانی، موانع پداگوژیکی، موانع مربوط به مدیریت و رهبری، موانع فناوری، موانع اقتصادی، موانع نگرشی برخی از موانعی هستند که بر سر راه به کار گیری یادگیری سیار در دانشگاه وجود دارد که باید مورد توجه، بررسی و حل و فصل قرار بگیرند.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه را داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه نام دارد، استفاده کنید.
پرسشنامه موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه چیست؟
ارزیابی موانع به کارگیری یادگیری سیار در دانشگاه هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط محمد زارع ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت