تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عملکرد سازمانی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عملکرد سازمانی

این پرسشنامه توسط احمد خردمند و همکاران  ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی با توجه به سیستم مدیریت دانش و سیستم ارتباط با مشتریان می باشد.

این پرسشنامه دارای 12 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه عملکرد سازمانی (با توجه به سیستم مدیریت دانش و سیستم ارتباط با مشتریان) تایید شده است.

عملکرد سازمانی

عملکرد سازمانی یک اصطلاح نام آشنا در حوزه کسب و کار است که عموم مدیران ارشد سازمانی به آن توجه دارند. این اصطلاح فراگیر به طرق مختلف تعریف شده و یک تعریف واحد برای آن وجود ندارد. عوامل مختلفی می تواند بر عملکرد سازمانی تاثیر بگذارد و آن را کاهش یا ارتقا دهد.

عملکرد سازمانی را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. عملکرد سازمانی که تا حدودی با ارزیابی عملکرد در ارتباط است، نوعی فرآیند ارتباطی است که به بازخورد مداوم بین مدیران یک سازمان و کارمندان اشاره دارد. در عملکرد سازمانی هر آنچه که به سازمان و فعالیت های سازمانی مربوط است، مورد بررسی قرار می گیرد.
به عبارتی عملکرد سازمانی به ارزیابی محیط و کسب و کار درون سازمان می پردازد و زمینه را برای رشد و توسعه سازمانی فراهم می کند.

با نیم نگاهی کلی، متوجه می شویم که عملکرد حالت یا کیفیت کارکرد هر چیزی است و عملکرد سازمانی یک سازه کلی است که بر نحوه چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره می کند. محققان بسیاری در مورد عملکرد و عملکرد سازمانی تحقیقاتی انجام داده اند اما در نهایت، ارزیابی عملکرد را می توان یک فرآیند تبیینی برای کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته تعریف کرد.

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند بر عملکرد سازمانی تاثیر بگذارد، فرآیند مدیریت دانش در سازمان است؛ مدیریت دانش همان طور که مشخص است، به مدیریت دانایی و اطلاعات اشاره دارد و مجموعه اطلاعات مختلفی را در اختیار افراد قرار می دهد. سازمانی که از مدیریت دانش کمک بگیرد و علم و دانش را درون سازمان به جریان بیندازد، می تواند سازمان را به برتری برساند.

از دیگر سو، سیستم ارتباط با مشتریان هم بر روند عملکرد سازمانی تاثیر می گذارد؛ سازمان هایی که مشتری محور هستند باید نسبت به مشتریان خود پاسخگو باشند و سیستم خدمات با مشتریان قوی داشته باشند. ارتباط خوب سازمان با مشتری در نهایت می تواند به حفظ و ارتقای سازمان کمک کند.

بنابراین مدیران سازمانی باید نسبت به این مهم یعنی ارتقای عملکرد سازمانی توجه ویژه داشته باشند و در این خصوص برنامه ریزی کرده و برنامه های خود را اجرایی کنند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، عملکرد سازمانی با توجه به سیستم مدیریت دانش و سیستم ارتباط با مشتریان داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه عملکرد سازمانی چیست؟

این پرسشنامه با هدف ارزیابی عملکرد سازمانی با توجه به سیستم مدیریت دانش و سیستم ارتباط با مشتریان تایید شده است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 2 مولفه دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام