پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید
این پرسشنامه توسط احمد وهابی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان می باشد.
این پرسشنامه دارای 24 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان تایید شده است.
ارزشیابی اساتید
همیشه وقتی صحبت از ارزیابی و ارزشیابی به میان می آید، توجه افراد به سمت ارزشیابی که معلمان از دانش آموزان دارند یا ارزشیابی اساتید دانشگاه از دانشجویان جلب می شود. کلمه ارزشیابی برای ما با امتحان، درس، کلاس درس و نمره تداعی می شود. همه ی دانشجویان و دانش آموزان دوست دارند که نمرات بالایی در ارزشیابی به دست بیاورند.
ارزشیابی مزایای زیادی دارد؛ وقتی یک دانشجو مورد ارزشیابی قرار می گیرد، از عملکرد خودش در طول ترم آگاه می شود؛ کاستی و نقاط ضعفش را متوجه می شود و می داند در چه مواردی عملکرد بالایی دارد. به کمک ارزشیابی می توان نقاط ضعف را پیدا و برای اصلاح آنان تلاش کرد. ارزشیابی فرآیندی است که با تحلیل و بررسی همراه است؛ به طور مثال، وقتی استاد از دانشجو امتحان می گیرد و نمره او را مورد بررسی قرار می دهد تا بداند توانایی یا میزان دانش او چقدر بوده است، در واقع ارزشیابی انجام داده است.
ارزشیابی را باید یک فرآیند مداوم و پیوسته در نظر بگیریم که هدف از انجام آن، افزایش کیفیت عملکرد است؛ نتیجه ای که از این فرآیند محوری به دست می آید منجر به بازخورد سازنده می شود. در ارزشیابی درک متقابل وجود دارد و این فرآیند را تبدیل به فرآیندی دو طرفه می کند.
ارزشیابی را نباید بر اساس استاندارد های از قبل تعیین شده انجام داد. لازم به ذکر است، ارزشیابی با ارزیابی متفاوت است و نباید این دو فرآیند را یکسان در نظر گرفت.
اما دانشگاه های مختلف امکان ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان را فراهم کرده اند؛ فرآیند ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان در پایان ترم انجام می شود. دانشجویان اساتید دروس مختلف را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می دهند و به نوعی بر اساس قضاوت خود به آن ها نمره می دهند.
ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان مزایای زیادی دارد؛ اساتید در نهایت متوجه نظر دانشجویان نسبت به خودشان می شوند، از تاثیر روند کار خود آگاه می شوند، نقاط قوت و نقاط ضعف شخصیتیشان را پیدا می کنند و سعی می کنند در ترم های آینده عملکرد بهتری از خود نشان دهند. همچنین اگر استادی نمره کمی در ارزشیابی به دست بیاورد، دانشگاه می تواند وارد عمل شده و عملکرد ضعیف استاد را به او گوشزد کند یا در صورت لزوم از ادامه همکاری با آن استاد انصراف دهد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان داشتید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط احمد وهابی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر نمرات ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه ای است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت