پرسشنامه کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی
این پرسشنامه توسط داوود طهماسب زاده و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی می باشد.
این پرسشنامه دارای 34 سوال و 3 بعد:
- شرایط و ویژگی های فردی
- شرایط و مهارت های مربی
- شرایط و الزامات سازمانی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی تایید شده است.
مربی گری
در دنیای کنونی، سازمان ها نقش تاثیر گذاری در یک جامعه دارند و به برآورده ساختن انتظارات جامعه کمک می کنند. از طرف دیگر سازمان و به عبارت بهتر، نیروی انسانی درون سازمان، نقش مهم و تاثیر گذاری بر رشد و توسعه جامعه ایفا می کنند. نیروی انسانی در هر سازمانی یک سرمایه مهم و با ارزش تلقی می شود که برای حفظ این سرمایه باید تلاش کرد. لازم به ذکر است یکی از اقداماتی که می توان در جهت رشد و بهسازی نیروی انسانی در سازمان انجام داد، آموزش است.
آموزش یک فرآیند ساده نبوده و نباید از تاثیر مثبت آن غافل شد؛ اگر به هر دلیلی آموزش به درستی صورت نگیرد یا آموزشی برای کارمندان یک سازمان در نظر گرفته نشود، امکانات و نیروی سازمان به هدر می رود و ضربه ای بزرگ به سازمان وارد می شود. در این میان، به منظور آموزش کارمندان یک سازمان می توان از مربی گری که به آن کوچینگ هم گفته می شود، استفاده کرد؛ مربی گری یک روش آموزشی و بهسازی برای کارمندان است که همانند دیگر روش های آموزشی با هدف رشد، توسعه و بالندگی نیروی انسانی مورد استفاده قرار می گیرد.
مهم ترین تاثیری که مربی گری دارد، ارتقا یادگیری است و تاثیر مثبت آن بر سازمان و کارمندان کاملا محسوس و قابل مشاهده خواهد بود. بر اساس نظر محققان، اساس مربی گری بر مبنای رابطه تعاملی بوده و در این رابطه مربی به فرد کمک می کند، مهارت ها و توانایی های را شناسایی کند، اهداف شغلی را انتخاب و پیگیری کند و توانمندی های فردی اش را توسعه دهد. مهم ترین مزیت مربی گری یکپارچه کردن دانش، مهارت و ابزار است؛ از مربی گری می توان در روان شناسی، جامعه شناسی، مدریت و فلسفه و.. استفاده کرد. مربی تلاش می کند در افراد تغییرات شناختی، عاطفی و رفتاری ایجاد کند و این تغییرات به نفع فرد است و سازمان است.
در نهایت می توان مربی گری را یک رویکرد نوین آموزشی در نظر گرفت که می توان از آن در فعالیت های آموزشی هم بهره برد و از این رویکرد برای ارتقا و توسعه فردی اعضای هیئت علمی دانشگاه بهره برد. ارزیابی میزان کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی با ابعاد شرایط و ویژگی های فردی، شرایط و مهارت های مربی، شرایط و الزامات سازمانی در ارتباط است.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی چیست؟
ارزیابی میزان کیفیت کاربست آموزش مربی گری در فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی هدف ساخت این پرسشنامه است
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 34 سوال دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت