تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه هوشمند سازی مدارس
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه هوشمند سازی مدارس

این پرسشنامه توسط جعفری حاجتی در سال 1385 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نگرش به هوشمند سازی مدارس است.

این پرسشنامه دارای 32 سوال و 5 مولفه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه هوشمند سازی مدارس تایید شده است.

هوشمندسازی مدارس

شیوه آموزش و نحوه اداره مدارس نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است؛ روند آموزش و مدیریت کلاس درس از حالت سنتی خارج شده است و تکنولوژی نقش پر رنگی را در ایجاد این تغییرات ایفا می کند. امروزه اغلب مدارس از تکنولوژی و فناوری های نوین برای آموزش استفاده می کنند و هوشمند سازی مدارس در سطح کشور در تمامی مقاطع هدف نهاد آموزش و پرورش است.

بر اساس آنچه در (سند راهبردی مدارس هوشمند، ۱۳۸۸) آمده است، مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که در آن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، تدریس- یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آن ها، مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور می باشد.

هوشمند سازی مدارس در این پرسشنامه بر مبنای 5 مولفه، مورد ارزیابی قرار گرفته است و این مولفه های عبارت اند از:

اهداف مدارس هوشمند، نقش معلمان در مدارس هوشمند، نقش دانش آموزان در مدارس هوشمند، روش های ارائه مطالب درسی و امکانات مادی و انسانی.

به طور کلی اهداف مدارس هوشمند شامل مواردی همچون ادامه فرآیند یادگیری دانش آموزان به صورت مستمر در مدرسه و خارج از آن، به وجود آوردن یک محیط جذاب و فعال که دانش آموزان در آن استعدادهایشان را کشف کنند و به خودشکوفایی برسند، افزایش مشارکت والدین با معلمان و دانش آموزان، همکاری و همراهی کادر آموزشی با متد جدید آموزشی، ترویج یادگیری، انجام پژوهش، توسعه مهارت های مختلف اعم از مهارت های ادراکی، کلامی، اجتماعی و.... می باشد.

در خصوص نقش معلمان باید گفت که آن ها نقش یک طرفه ندارند و با همکاری دانش آموزان فرآیند یادگیری را تسهیل می کنند و نقش دانش آموزان در مدارس هوشمند مهم بوده و آن ها موظف به حضور فعال در کلاس درس، مشارکت با معلم در امر آموزش، تعیین اهداف آموزشی و کمک به معلم در خصوص انتخاب منابع درسی و غیره است.

وقتی مدرسه هوشمند شود، روش ارائه مطالب تغییر می کند و معلمان می توانند به جای کتاب محور بودن از تکنولوژی های جدید در خصوص آموزش استفاده کنند.

امکانات مادی که مدارس هوشمند در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، شامل اینترنت، رایانه، نرم افزارهای آموزشی، کارمندان متخصص و آشنا به امور فناوری اطلاعات می باشد.

اگر تمایل به ارزیابی نگرش به هوشمند سازی مدارس بر اساس مولفه های ذکر شده داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

امکانات مادی در مدارس هوشمند شامل چه چیزهایی است؟

امکانات مادی که مدارس هوشمند در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، شامل اینترنت، رایانه، نرم افزارهای آموزشی، کارمندان متخصص و آشنا به امور فناوری اطلاعات می باشد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی نگرش به هوشمند سازی مدارس هدف ساخت این پرسشنامه است.

اهداف هوشمند سازی مدارس چیست؟

به طور کلی اهداف مدارس هوشمند شامل مواردی همچون ادامه فرآیند یادگیری دانش آموزان به صورت مستمر در مدرسه و خارج از آن، به وجود آوردن یک محیط جذاب و فعال که دانش آموزان در آن استعدادهایشان را کشف کنند و به خودشکوفایی برسند، افزایش مشارکت والدین با معلمان و دانش آموزان، همکاری و همراهی کادر آموزشی با متد جدید آموزشی، ترویج یادگیری، انجام پژوهش، توسعه مهارت های مختلف اعم از مهارت های ادراکی، کلامی، اجتماعی و.... می باشد.

مدارس هوشمند چگونه مدارسی هستند؟

بر اساس آنچه در (سند راهبردی مدارس هوشمند، ۱۳۸۸) آمده است، مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که در آن روند اجرای کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، کنترل، تدریس- یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و مبانی توسعه آن ها، مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام