تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه کوتاه رهبری خدمتگذار (SL-7)
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه کوتاه رهبری خدمتگذار (SL-7)

این پرسشنامه توسط جمال عبدالملکی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی متغیر رهبری خدمتگزار می باشد.

این پرسشنامه دارای 7 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه کوتاه رهبری خدمتگذار (SL-7) تایید شده است.

رهبری خدمتگزار چگونه است؟

همان طور که احتمالا خودتان هم دانید، رهبری سبک های مختلفی دارد و یک رهبر می تواند با اتخاذ یک سبک گروه، شرکت، سازمان یا در بعد بزرگ تر جامعه ای را رهبری و اداره کند. یکی از انواع سبک های رهبری که سبک مثبت و تاثیرگذاری می باشد، سبک رهبری خدمت گزار است.

اصطلاح سبک رهبری خدمت گزار برای نخستین بار توسط پژوهشگری به نام رابرت گرینلیف در سال 1970 مطرح شد؛ او در مقاله ای که نوشته بود از عنوان خدمت گزار در جایگاه رهبر استفاده کرده بود و پس از آن این اصطلاح میان مردم و دیگر پژوهشگران مطرح شد.

رهبری خدمت گزار یک نوع رویکرد منتخب میان عموم افراد در طی سالیان سال و قرن های مختلف می باشد. یک رهبری که سبک رهبری او خدمت گزارانه می باشد، در گام اول پیش از آنکه خودش را رهبر گروهی از افراد بداند، خودش را خدمت گزار مردم معرفی می کند. او پیش از هر چیز به نیاز افراد توجه می کند و خواسته ها و منافع دیگران را در اولویت قرار می دهد.

یک رهبر خدمت گزار به دیدگاه دیگران احترام می گذارد؛ به نظرات و انتقادات آن ها توجه می کند و در صورت لزوم از ایده ها و نظرات آن ها حمایت می کند. وقتی مدیران نظرات کارمندان را جویا شوند و به آن ها اجازه دهند در تصمیم گیری های شرکت کنند، احساس رضایت شغلی و کارآمدی شغلی کارمندان را ارتقا می دهند.
سبک رهبری خدمت گزار در سازمان به کارمندان اجازه می دهد که در یک فضای سالم رشد و توسعه پیدا کنند و در نهایت با احساس تعلقی که به سازمان و تیم دارند، مسئولیت هایشان را به درستی انجام دهند و روند توسعه فردی و شغلی را پیگیری کنند.

تلاش بیشتر، درگیری با کار، عمل بر اساس اخلاق حرفه ای، تعهد حرفه ای، اعتماد بیشتر، انسجام درون تیمی بیشتر، ارتباط قوی میان همکاران و کارمندان با مدیران، افزایش مهارت کار گروهی، افزایش خلاقیت و نوآوری و ... از مزایای سبک رهبری خدمت گزار در سازمان است. یک رهبر خدمت گزار بیش از هرچیز باید به نیاز و خواسته های افراد توجه داشته باشد و در وهله بعد به احساسات افراد توجه کند و اگر می خواهد تاثیر و مزایای رهبری خود را افزایش دهد از دیگر سبک های رهبری مانند سبک رهبری تحول گرا استفاده کند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر رهبری خدمت گزار داشتید، می توانید از این پرسشنامه کوتاه استاندارد استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی رهبری خدمتگزار هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام