تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه زنجیره ارزش سوففورد
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه زنجیره ارزش سوففورد

این پرسشنامه از  پژوهش سوففورد در سال 2003 استخراج شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی زنجیره ارزش می باشد.

این پرسشنامه به بررسی 8 مقوله مهم در این زمینه می پردازد.

روایی و پایایی پرسشنامه زنجیره ارزش سوففورد تایید شده است.

آیا می دانستید یک محصول از زمانی که تولید شود تا زمانی که در اختیار مشتریان قرار بگیرد، چه مراحلی را پشت سر می گذارد؟ به عبارت دیگر یک محصول از چه مراحلی باید عبور کند تا تایید شود و میان عموم مردم مورد استفاده قرار بگیرد؟ یکی از کارهایی که بر روی محصولات انجام می شود، فرآیند زنجیره ارزش می باشد.

زنجیره ارزش یعنی چه؟

زنجیره ارزش یک فرآیند در رابطه با محصولات در درون سازمان می باشد. زنجیره ارزش یک فرآیند بصری می باشد. زمانی که یک محصول تولید می شود، فرآیند تولید آن از ابتدا تا انتها به وسیله زنجیره ارزش، در اختیار مدیر سازمان یا رهبر کسب و کار قرار می گیرد. هدف از این کار چیست؟ در واقع مدیران سازمانی با کمک گرفتن از زنجیره ارزش تلاش می کنند تا ایراد و اشکال محصولات را پیدا کنند، کیفیت محصول خود را ارتقا دهند و در نهایت وضعیت رقابتی بهتری را با دیگر رقبای خود ایجاد کنند. به عبارت بهتر، تکیه و هدف اصلی زنجیره ارزش بر مزیت رقابت با دیگر سازمان ها می باشد.

اما برای اینکه زنجیره ارزش رخ دهد، چه کارهایی باید صورت بگیرد؟ مهم ترین و ابتدایی ترین گام آن، انجام تحقیق و پژوهش و شناسایی عوامل موثر بر فرایند های محصولات است. در این صورت مدیران سازمانی متوجه خواهند شد که کدام محصول را باید حذف کنند و کدام محصول را بیشتر تولید کنند.

مولفه های در ارتباط با زنجیره ارزش کدام اند؟

لجستیک ورودی، لجستیک خروجی، تولید، بازاریابی، خدمات پس از فروش برخی مولفه های در ارتباط با زنجیره ارزش می باشند. لجستیک که دو نوع دارد، مراحل مختلفی را شامل می شود؛ در نوع ورودی آن، ذخیره سازی، انبار داری و حمل و نقل و در نوع خروجی، هدف رسیدن کالا به دست مشتری و شیوه ارسال محصول مورد توجه است. مرحله اصلی در زنجیره ارزش تولید است؛ در این مرحله، فرآیند های مونتاژ، ماشین، بسته بندی، نگهداری و تعمیرات انجام می شوند. در بازاریابی همان طور که می دانید، هدف فروش محصولات به مشتریان و سازمان ها می باشد و در خدمات پس از فروش، ارائه سرویس، رفع مشکلات، حمایت از مشتری و .. صورت می گیرد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر زنجیره ارزش داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد زنجیره ارزش سوففورد که از پژوهش سوففورد در سال 2003 به دست آمده است، استفاده کنید و به اطلاعات جالبی در این زمینه دست پیدا کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه زنجیره ارزش سوففورد چیست؟

این پرسشنامه با هدف ارزیابی زنجیره ارزش ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط سوففورد ساخته شده است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه به بررسی 8 مقوله می پردازد

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام