پرسشنامه ترفیعات خرده فروشی تانگ و تان
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ترفیعات خرده فروشی تانگ و تان
این پرسشنامه توسط تانگ و تان در سال 2003 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ترفیعات خرده فروشی می باشد.
این پرسشنامه دارای 5 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه ترفیعات خرده فروشی تانگ و تان تایید شده است.
فروش محصولات و ارائه خدمات به طرق مختلف ممکن است؛ برای اینکه یک محصول به دست مشتری برسد می توان از روش های متفاوت برای فروش محصول استفاده کرد که هر سازمانی بسته به اهدافی که دارد، یک روش را برای ارائه کالا و خدمات انتخاب می کند یا ممکن است از مجموعه روش های مختلف بهره ببرد.
خرده فروشی یعنی چه؟
خرده فروشی یکی از روش های شناخته شده در فروش محصولات است؛ تعریف خرده فروشی به صورت دقیق کار آسانی نیست؛ مدیران و کارمندان فعال در حوزه کسب و کار علی رغم فعالیت های گسترده در این خصوص، هنوز موفق به ارائه تعریفی دقیق از خرده فروشی نشده اند و می توان گفت این مسئله یکی از دغدغه های ذهنی فعالان این عرصه است.
خرده فروشی که به آن ریتیل هم گفته می شود، نقش حائز اهمیتی در زنجیره تامین محصولات در بازار دارد؛ خرده فروشی را می توان فرآیندی در جهت فروش کالا تعریف کرد؛ این فرآیند به صورت مستقیم بوده و با مصرف کنندگان نهایی در ارتباط است. خرده فروشی ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام شود.
در زنجیره تامین کالا و محصول، خرده فروشی در انتهای زنجیره قرار می گیرد؛ لازم است بدانید کالایی که به واسطه خرده فروشی به فروش می رسد با هدف فروش تجاری و کسب سود کلان فروحته نمی شود.
خرده فروشی نقطه مقابل عمده فروشی است و خرده فروش فروشنده نهایی کالا به مشتریان است که می تواند یک فروشنده آنلاین باشد، یک فروشنده حضوری باشد و...
ترفیعات خرده فروشی چیست؟
ترفیعات خرده فروشی مجموعه فعالیت هایی را شامل می شود که احتمال فروش محصول و پشتیبانی افراد از خرید یک محصول را بیشتر می کند. ترفیعات خرده فروشی می تواند به جذب مشتری کمک کند و به نوعی ارزش ذهنی ایجاد کند. در این اصطلاح ترفیع می تواند هرگونه فعالیتی اعم از تبلیغات، فروش حضوری، ارتقا روابط عمومی و ... باشد.
ترفیعات خرده فروشی می تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود و هدفی که در ترفیع وجود دارد، تغییر منحنی تقاضا و درآمد است.
تخفیف اعمال شده بر روی قیمت، تخفیف به خاطر حجم بالای خرید، ارائه محصولات مشابه، برچسب های تشویقی و شرکت در قرعه کشی محصولات، از جمله شاخص های مرتبط با ترفیعات خرده فروشی می باشد.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر ترفیعات خرده فروشی می توانید از این پرسشنامه استاندارد که توسط تانگ و تان ساخته شده است، استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط تانگ و تان ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی ترفیعات خرده فروشی هدف ساخت این پرسشنامه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت