پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر فرم های ۷ و ۱۴ سوالی (TMQ)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر فرم های ۷ و ۱۴ سوالی (TMQ)
این پرسشنامه برای اولین بار توسط بریتون و تسر در سال ۱۹۹۱ ساخته شد.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مدیریت زمان می باشد.
نسخه اولیه این آزمون شامل ۱۸ سوال بود. همچنین دو نسخه کوتاه تر این پرسشنامه در سال های بعد ساخته شد که این نسخه ها شامل دو فرم زیر است:
فرم ۷ سوالی: این فرم در سال ۱۹۹۶ توسط بارلینگ و همکارانش تهیه شد. این نسخه شامل ۷ سوال است و دو زیرمقیاس برنامه ریزی کوتاه مدت و برنامه ریزی بلند مدت دارد.
فرم ۱۴ سوالی: این فرم در نیز در سال ۱۹۹۶ توسط ترومن و هارتلی ساخته شد و با ۱۴ سوال شامل دو زیرمقیاس برنامه ریزی کوتاه مدت و برنامه ریزی بلند مدت است.
روایی و پایایی پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر (TMQ) تایید شده است.
مدیریت زمان همواره جز مهارت های مهم بوده است و توجه به آن به سال های 1950 و 1960 بر می گردد؛ متخصصان همواره به نقش مدیریت زمان بر پیشرفت و توسعه توجه داشته اند. مدیریت زمان یک مهارت است؛ مهارتی که قابل یادگیری و ارتقا است و به استفاده بهینه و مناسب از زمان مربوط می شود.
مدیریت زمان
مدیریت زمان به زبان ساده یعنی ما از وقت خود بهترین استفاده را داشته باشیم و بتوانیم فعالیت های خود را به طور هدفمند با توجه به زمان درست انجام دهیم. زمانی که مدیریت کردن زمان را بلد باشیم، می توانیم بر اساس یک برنامه ریزی و اولویت بندی درست، فعالیت های روزانه خود را در یک فاصله زمانی درست انجام دهیم.
پس مدیریت زمان یعنی استفاده بهینه از زمان و برنامه ریزی در راستای عدم اتلاف وقت!
مدیریت زمان یک مهارت نرم است؛ از نظر متخصصان، مدیریت زمان در برگیرنده مجموعه فنونی است که برای تعیین اهداف به خصوص اهداف کوتاه مدت، تبدیل اهداف به تکالیف، وظایف و فعالیت های قابل انجام، برنامه ریزی روزانه و جلوگیری از ایجاد وقفه کاری مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید مدیریت زمان به معنای کنترل کردن و مدیریت هر ثانیه به ثانیه زمان است، اشتباه می کنید! مدیرت زمان شامل روش هایی می شود که مردم از طریق این روش ها می توانند زندگی خود را بهبود ببخشند؛ مدیریت زمان به افراد کمک می کند وظایف و فعالیت های خود را با فکر پیش ببرند و در نهایت بدان معنا نیست که در مدت زمان کم تعداد زیادی کار را انجام داد.
یادگیری مهارت مدیریت زمان مزایای بسیاری دارد؛ بهبود عملکرد، کسب نتایج بهتر، ارائه وظایف یا پروژه ها سر موعد مقرر، کاهش استرس، ایجاد فرصت های شغلی، افزایش اعتماد به نفس، کارآمدی و اثربخشی بیشتر برخی از مهم ترین مزایای مدیریت زمان می باشد.
برای ارتقای مهارت مدیریت زمان در وهله اول بهتر است برنامه ریزی کردن را یاد بگیرید، از تکنولوژی استفاده کنید و از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.
مدیریت زمان می تواند برای شما موفقیت و توسعه تحصیلی و شغلی به همراه داشته باشد و شما را یک گام از دیگران جلو بیندازد. اگر مدیریت زمان را بلد باشید با انرژی و انگیزه بیشتری به انجام کارها روی می آورید و در نهایت نتایج بهتری از انجام کارها به دست می آورید.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر مدیریت زمان داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی مدیریت زمان هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط تسر و برایتون ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت