پرسشنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی
این پرسشنامه بر اساس مقاله تولاسیرام و وارشا در سال 2011 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
این پرسشنامه دارای 16 سوال و 3 مولفه:
- ابعاد درک مصرف کننده
- پذیرش بازاریابی
- رفتار پس از خرید می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی تایید شده است.
بازاریابی رسانه
امروزه رونق بسیاری از کسب و کارها وابسته به بازاریابی و استفاده از یک شیوه بازایابی مطلوب است؛ بازاریابی یا مارکتینگ فرآیندی است که در آن فروشندگان و مصرف کنندگان درگیر خرید یک محصول می شوند. به عبارت بهتر، در این فرآیند شرکت با رونمایی از محصولات جدید، مشتریانش را درگیر می کند و با مشتری ارتباط قوی برقرار می کند و در نهایت مشتری را ترغیب به خرید یک محصول می کند و چرخه خرید و فروش محصولاتش را رونق می بخشد.
بازاریابی که جز اصلی مدیریت کسب و کار محسوب شده با هدف جذب مشتری و حفظ مشتریان وفادار انجام می شود.
بازاریابی به شیوه های گوناگون قابل انجام است؛ یکی از شیوه های بازاریابی که اخیرا مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی است؛ این شیوه از بازاریابی بر مبنای استراتژی بازاریابی اینترنتی می باشد و طیف گسترده ای از خریداران در جامعه را هدف قرار می دهد.
در بازاریابی رسانه های اجتماعی بازاریابان با استفاده از رسانه های اجتماعی سعی بر متقاعد کردن مشتریان و مصرف کنندگان برای خرید و استفاده از محصولات خود دارند؛ به عنوان مثال، یک بازاریاب می تواند از تبلیغات به وسیله افراد مشهور در فضای مجازی برای معرفی و فروش محصول سازمان خود استفاده کند.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی شامل ابعاد مختلفی همچون، درک مصرف کننده از بازاریابی، پذیرش بازاریابی و رفتار پس از خرید می باشد.
منظور از درک مصرف کننده از بازاریابی نظر مثبت خریداران نسبت به تبلیغات و آگهی های تبلیغاتی و میزان کارآمدی اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می دهد، در شبکه های اجتماعی می باشد.
در پذیرش بازاریابی، خریدار به شیوه خرید آنلاین یا اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی عادت دارد و به اینگونه تبلیغات ها در فضای مجازی اعتماد کرده و برمبنای آن برای خرید تصمیم گیری می کند.
در رفتار پس از خرید، مشتری در مقابل خریدی که انجام داده است، بازخورد می دهد و بازخورد او شامل مواردی همچون رضایت از خرید محصول یا تصمیم گیری برای خرید دوباره محصولات است.
استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی طیف بیشتری از افراد را درگیر می کند و باعث بیشتر شناخته شدن محصولات می شود؛ نتایج پژوهش ها نشان می دهد، این شیوه از بازاریابی مثمر المثر بوده است. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر بازاریابی رسانه های اجتماعی با در نظر گرفتن ابعاد مرتبط به آن داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟
در بازاریابی رسانه های اجتماعی بازاریابان با استفاده از رسانه های اجتماعی سعی بر متقاعد کردن مشتریان و مصرف کنندگان برای خرید و استفاده از محصولات خود دارند.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی بازاریابی رسانه های اجتماعی هدف ساخت این پرسشنامه است.
منظور از رفتار پس از خرید چیست؟
در رفتار پس از خرید، مشتری در مقابل خریدی که انجام داده است، بازخورد می دهد و بازخورد او شامل مواردی همچون رضایت از خرید محصول یا تصمیم گیری برای خرید دوباره محصولات است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت