تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی

این پرسشنامه توسط مریم کوپایی و همکارانش در سال 1401 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی تایید شده است.

خوب در همین ابتدای کار یک سوال مهم و اساسی از شما دارم؛ به نظر شما در عصر حاضر و جامعه کنونی، چند درصد از افراد از تلفن هوشمند استفاده می کنند؟ کدام قشر استفاده بیشتری از تلفن همراه هوشمند دارند؟ من فکر می کنم این روزها استفاده از تلفن همراه هوشمند زن و مرد، پیر یا جوان نمی شناسد.

شاید در گذشته اغلب افرادی که در سنین سالمندی یا پیری قرار داشتند از تلفن همراه استفاده نمی کردند اما امروزه دیگر اینگونه نیست؛ افراد مسن تر هم مانند جوانان از تلفن همراه هوشمند استفاده های مختلفی دارند. البته میزان استفاده آنان می تواند کمتر باشد. به نظر می رسد در این میان، قشر جوان جامعه بیشترین استفاده را از تلفن همراه دارند. امروزه برای انجام هر کاری، از پرداخت قبوض تا یادگیری دروس و گشت و گذار و اطلاع از اخبار روز دنیا می توان از تلفن هوشمند استفاده کرد.

اما مبحث یادگیری و استفاده از تلفن هوشمند! شاید قدیم تر معلمان و اساتید بر این باور بودند که استفاده از تلفن همراه در حین آموزش یا کنار آن باعث حواس پرتی می شود اما پیشرفت تکنولوژی و اتفاقات مختلفی چون همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان، شاهد گسترش استفاده از تلفن همراه به منظور یادگیری و آموزش آنلاین بودیم. بر همین اساس دیگر نمی توان گفت تلفن همراه یادگیری را مختل می کند یا موجب حواس پرتی می شود؛ با استناد به نتیجه یک تحقیق در همین رابطه و بر روی هزار و پانصد دانش آموز، حدود 80 درصد دانش آموزان تمام کارهای درسی خود را با کمک گرفتن از تلفن هوشمند انجام می دهند؛ پس تلفن هوشمند در یادگیری و آموزش اهمیت ویژه ای دارد.

از جمله فعالیت هایی که دانش آموزان یا دانشجویان در راستای یادگیری با تلفن هوشمند انجام می دهند، می توان به برقراری ارتباط با معلمان و اساتید، انجام تکالیف آنلاین، یافتن مقالات علمی، جستجو در مورد موضوع مهم درسی، گوش دادن به مطالب درسی و.. اشاره کرد.

همچنین رایانه شخصی، لپ تاپ یا تبلت جایگزین خوبی برای تلفن همراه هوشمند به شمار می رود اما استفاده از تلفن همراه راحت تر و در دسترس تر است. آیا شما از تلفن همراه به منظور یادگیری و انجام امور آموزشی استفاده می کنیم؟ چه کارهایی را با تلفن همراه خود انجام می دهید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی داشتید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی چیست؟

ارزیابی میزان استفاده افراد از تلفن همراه برای یادگیری و انجام امور آموزشی هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط مریم کوپایی و همکارانش ساخته شده است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه ای است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام