تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه نوجویی شناختی و احساسی ونکاترامان و پرایس
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه نوجویی شناختی و احساسی ونکاترامان و پرایس

این پرسشنامه توسط ونکاترامان و پرایس در سال 1990 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نوجویی شناختی و احساسی در فرد است.

این پرسشنامه دارای 16 سوال و دو مولفه:

  • نوجویی شناختی
  • نوجویی احساسی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه نوجویی شناختی و احساسی تایید شده است.

نوجویی چیست؟

نوجویی یکی از مسائل و مواردی است که باید در هر انسانی وجود داشته باشد؛ درست است که به کار بردن یک شیوه یا روش مشخص و همیشگی کار را برای فرد آسان تر می کند و با ریسک کمتری همراه است و خوب احتمال خطا را پایین می آورد، اما استفاده از یک روش قدیمی همیشه کارساز نیست.

نوجویی را می توان نوآوری و خلق و ابداع چیزهای جدید در نظر گرفت؛ یک فرد نوجو، همواره به دنبال یافتن راه حل های جدید برای مسائل و موضوعات مختلف است. نوجویی باعث می شود، افراد در ذهن خود، دیدگاه ها و ایده های مختلف را بررسی کنند تا به یک راه حل جدید و منطقی برسند.

کلید حل بسیاری از مسائل و موضوعات، در یافتن ایده های جدید، نوآوری و نوجویی است. نوجویی یکی از خصیصه هایی است که اگر در هر سازمانی وجود داشته باشد، آن سازمان را به سمت موفقیت هدایت می کند. در بررسی های صورت گرفته سازمانی، توجه به نیاز مراجع و مشتری در اولویت هر کاری است. به عبارت دیگر، سازمان های ارائه دهنده خدمات به مشتریان، اگر می خواهند بقای خود را حفظ کنند و نسبت به رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار بگیرند، باید نیاز مشتریان را بشناسند؛ در واقع نیاز سنجی باعث می شود که سازمان بداند، مشتری به چه چیزهایی لازم دارد و محصولات خود را بر اساس نیاز مشتریان، تولید و عرضه کند.

خوب مشخص است اگر نوجویی در ارائه و تولید محصول وجود داشته باشد، روند جذب مشتریان با سرعت بالاتری صورت می گیرد و حفظ مشتریان در سازمان آسان تر می شود. به همین جهت، سازمان ها باید نسبت به ویژگی نوجویی و نوآوری در کارمندان حساس باشند. اگر گرایش به نوجویی در کارمندان وجود داشته باشد، آن ها به سمت خلق چیزهای جدید، نوآوری و  پیاده سازی ایده های نوین می روند. اگر خلاقیت در سازمانی جریان داشته باشد، در آن سازمان ایده های جدید و کارآمد تولید می شود. ایده های جدید و نو، رابطه مستقیمی با نوجویی دارد.

از نظر محققان این پرسشنامه، پرایس و ونکاترامان، نوجویی با مولفه های مختلفی در ارتباط است که یکی از آن ها، نوجویی شناختی و دیگری نوجویی احساسی است. آیا تا به حال به ارزیابی متغیر نوجویی در خود پرداخته اید؟ آیا فکر می کنید دارای ویژگی نوجویی هستید؟
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر نوجویی احساسی و شناختی در افراد می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه دو مولفه دارد.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی نوجویی شناختی و احساسی هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام