پرسشنامه بازارگرایی ورهایس و هارکر
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازارگرایی ورهایس و هارکر
این پرسشنامه توسط ورهایس و هارکر در سال 2000 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازارگرایی می باشد.
این پرسشنامه دارای 6 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه بازارگرایی ورهایس و هارکر تایید شده است.
دنیای امروز دنیای تغییر و پیشرفت است؛ سازمان های مختلفی با هدف تولید محصول تاسیس می شوند. نیازهای انسان با پیشرفت علم تغییر می کند و سازمان ها برای اینکه از چرخه رقابت و پیشرفت عقب نیفتند باید رضایت مشتری را اولویت قرار دهند. زمانی یک سازمان رشد و پیشرفت پیدا می کند که مشتریان از آن رضایت داشته باشند. به عبارت دیگر سازمان ها باید به نیاز مشتریان و بازار توجه داشته باشند.
عمدتا کلمه بازار برای ما با خرید محصول یا کالا، گردش در بازار و غیره تداعی می شود. چندین سال پیش، در سال 1988 فردی به نام شاپیرو اصطلاحی به نام بازارگرایی را برای اولین بار معرفی کرد و پس از معرفی این اصطلاح در حوزه مدیریت و کسب و کار بازارگرایی مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یک متغیر پژوهشی موضوع بسیاری از تحقیقات را به خود اختصاص دارد.
بازارگرایی یعنی چه؟
بازارگرایی که به نوعی با بازاریابی مدرن در ارتباط است، به عنوان مدیریت مبتنی بر بازار یا بازار محوری هم شناخته می شود. اگر بخواهیم این اصطلاح را ساده و کوتاه تعریف کنیم، باید بگوییم بازارگرایی یک دیدگاه است که از قضا بلند مدت می باشد. بر اساس این دیدگاه بلندمدت، هرآنچه که در سازمان وجود دارد، مسائلی مانند فرهنگ سازمانی، اهدافی که به وسیله سازمان دنبال می شود، برنامه ریزی های سازمانی، روابط درون سازمان و .. باید بر اساس بازار خارجی تنظیم شود. بر همین اساس یک سازمان باید اهمیت زیادی برای کسب رضایت مشتری و رقابت با رقبا قائل باشد.
بازارگرایی انواع مختلفی دارد؛ بازارگرایی داخلی و بازارگرایی خارجی از انواع آن است. بازارگرایی از هر نوعی که باشد یک هدف مهم را دنبال می کند و آن کسب رضایت مشتریان است. یک سازمان بازارگرا باید بتواند نیاز مشتریان را تشخیص دهد و در این خصوص تلاش کند. اگر سازمانی در این امر موفق باشد، می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت سود زیادی را کسب کند و به درآمد بالا برسد. لازم به ذکر است، بازارگرایی مستلزم برقراری ارتباط با محیط بیرونی سازمان و تصمیم گیری درست می باشد. بنابراین اگر سازمان اقدام به استخدام کارمندانی با استعداد کند که بتوانند نیاز مشتری را تشخیص دهند، تا حدود زیادی می تواند موفقیت خود را تضمین کند.
آیا سازمان شما بر اساس دیدگاه بازارگرایی اداره می شود و بازارگرایی در سازمان از اولویت خاصی برخوردار است؟ در صورت تمایل به ارزیابی مولفه بازارگرایی می توانید از پرسشنامه بازارگرایی ورهایس و هارکر استفاده کنید.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 6 سوال است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی بازارگرایی ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه توسط چه کسانی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط ورهایس و هارکر ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت