تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه تصویر برند
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه تصویر برند 

این پرسشنامه توسط وظیفه دوست و حریری در سال 1391 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی تصویر برند در ذهن مصرف کنندگان می باشد.

این پرسشنامه دارای 8 سوال و 3 بعد:

  • تصویر کارکردی
  • تصویر موثر
  • اعتبار می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه تصویر برند تایید شده است.

تصویر برند

شما به هنگام خرید یک محصول به چه مواردی بیشتر توجه می کنید؟ آیا نام تجاری آن محصول برای شما در اولویت است؟ تا به حال شده قبل از خرید یک محصوب به تصویری که از آن برند در ذهن شما مانده است، توجه کنید؟ اصلا چه چیز هایی باعث شده که تصویر آن برند در ذهن شما ماندگار شود؟

اگر بخواهیم تصویر برند را به صورت ساده تعریف کنیم، باید بگوییم تصویر برند نحوه تفکر و ادراک مشتریان از یک برند یا نشان تجاری است. تصویر برند بر نحوه تعامل مصرف کننده با برند تاثیر می گذارد و منجر به تجربیات جدید با برند می شود. هر کسب و کاری تلاش می کند یک تصویر قوی از برند خود ایجاد کند زیرا تصویر برند سهم مهمی را در کسب و کار و تجارت ایفا می کند.

از آنجایی که تصویر برند باعث می شود که شرکت ها مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند و در مشتریان وفاداری و تعهد ایجاد کند، کسب و کارها زمان زیادی را صرف ساختن هویت مستقل برند خود می کنند و برای ایجاد تصویر مثبت برند در ذهن مشتری تلاش می کند.

یک تصویر مثبت از برند مزایای بسیاری دارد؛ برخی از مهم ترین مزایای تصویر برند شامل، جذب مشتریان جدید، معرفی و عرضه بهتر و آسان تر محصولات جدید، ایجاد و حفظ اعتماد بیشتر در مشتریان، ارتباط بهتر با مشتریان در عرصه تجارت و ... می شود.

شرکتی که تصویر برند نامناسب داشته باشد، میان مشتریان خوش آوازه نخواهد بود و مسلما فروش و سود زیادی از محصولات به دست نخواهد آورد؛ همچنین تلاش های این شرکت برای بیشتر دیده شدن ناتمام خواهد ماند و احتمال معرفی محصول به صورت موفقیت آمیز به طیف گسترده ای از افراد، به درستی پیش نخواهد رفت. تصویر مثبت از برند یک اصل مهم در تجارت است.

مولفه هایی مختلفی همچون نام برند، لوگو، تگ لاین، گرافیک برند، رنگ، صدا، حرکت برند بر تصویر برند تاثیر می گذارد؛ هرچه برند ها بتواند تجربیات غنی تر از برند در ذهن و زندگی مشتریان ایجاد کنند، مزیت رقابتی بهتری با دیگر سازمان ها ایجاد می کنند.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر تصویر برند در ذهن مصرف کنندگان از ابعاد، تصویر کارکردی، تصویر موثر، اعتبار داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط حریری و وظیفه دوست ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 3 مولفه دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام