پرسشنامه سبک زندگی برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه سبک زندگی برند
این پرسشنامه توسط آرین و همکاران در سال 1397 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان سبک زندگی وابسته به برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 6 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه سبک زندگی برند تایید شده است.
سبک زندگی برند
اگر از شما بخواهیم بخشی از سبک زندگی خود را شرح دهید، در پاسخ به چه مواردی اشاره می کنید؟ سبک زندگی شما چگونه است و چه برنامه ای برای زندگی خود دارید؟ هر فرد به صورت جداگانه یا درون خانواده دارای سبک زندگی منحصر به خود می باشد و بر اساس سبک زندگی خود، برنامه های زندگی خود را پیش می برند.
سبک زندگی که برای اولین بار توسط روان شناس معروف، آلفرد آدلر مطرح شد، اشاره به مواردی همچون علایق، نظرات، رفتارها، نگرش ها، جهت گیری های فرد در زندگی شخصی دارد؛ سبک زندگی به شیوه خاص زندگی فرد اشاره می کند و در موقعیت های مختلف نمود پیدا می کند؛ به عنوان مثال سبک زندگی می تواند بر شیوه مطالعه، نحوه خرید، پخت غذا، فعالیت های ورزشی و ... تاثیر بگذارد.
سبک زندگی، سبک چگونه زیستن است و باعث تمایز افراد از یکدیگر می شود؛ چرا که به واسطه همین سبک افراد تفریحات مختلف، سرگرمی های متفاوت، نوع پوشش، شغل متفاوتی را انتخاب می کنند.
سبک زندگی برند
پیش تر اشاره کردیم که سبک زندگی می تواند بر رفتار خرید و انتخاب کالا و خدمات توسط فرد تاثیر بگذارد. پر واضح است که یک فرد به عنوان یک مشتری که می خواهد محصول یا کالایی را خریداری کند، رفتار خرید و قصد خرید مخصوص به خود را دارد و بر اساس معیارهایی که در ذهن دارد، محصول مورد نظر خود را خریداری می کند.
به عنوان نمونه، برخی افراد به هنگام خرید یک محصول فقط قیمت کالا توجه می کنند و سعی می کنند کالایی را بخرند که قیمت مناسبی داشته باشد البته برخی دیگر هیچ توجه به قیمت کالا ندارند و فکر می کنند هرچه قیمت کالایی بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است پس خوب است محصول را خریداری کنیم.
در مقابل گروهی از افراد با توجه به سبک زندگی ای که دارند، تمایل زیادی به خرید محصول، کالا یا خدمات برند دارند و به عبارتی سبک زندگی آن ها وابسته به برند است. آن ها در هر حال و همواره در خرید هر محصولی فقط به برند آن توجه می کنند و برند یا نام تجاری اولویت اول در خرید محصول است.
شما جز کدام دسته از افراد هستید؟ آیا تمایل به خرید محصولات برند دارید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان سبک زندگی وابسته به برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی میزان سبک زندگی وابسته به برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت