پرسشنامه قدرت اجتماعی برند (BSP)
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه قدرت اجتماعی برند (BSP)
کروسنو، فریلینگ، و اسکینر سوالات پرسشنامه قدرت اجتماعی برند را که سواسی آن را در سال ۱۹۷۹ طراحی کرد، تغییر داده و اصلاح کردند و برای استفاده در مورد محصولات مورد استفاده قرار دادند.
حیدرزاده و همکاران نسخه اصلاح شده کروسنو و همکاران را در ایران و در پژوهشی به کار گرفتند.
این پرسشنامه قدرت اجتماعی برند را ارزیابی می کند.
این پرسشنامه دارای 16 سوال و 4 بعد است.
روایی و پایایی پرسشنامه قدرت اجتماعی برند (BSP) تایید شده است.
قدرت برند
شما به عنوان یک مشتری، به هنگام خرید یک محصول به چه مواردی توجه می کنید؟ معیار شما برای خرید یک محصول چیست؟ نتایج تحقیقات در خصوص عوامل تاثیر گذار بر مشتریان به هنگام خرید یک محصول بدین گونه است که مشتریان به هنگام خرید یک محصول، کالا یا خدمات به مجموعه قضاوت های پیشین خود، احساسات و برداشت های شخصی تکیه می کنند و خرید یک محصول صرفا بر اساس منطق نخواهد بود.
بنابراین، مدیران و صاحبان کسب و کار باید برای جذب مشتریان به برند خود توجه کنند؛ برند محصول می تواند به صورت ناخودآگاه بر ذهن مشتری تاثیر بگذارد و مشتری را به سمت خرید محصول سوق دهد. در این خصوص یکی از مواردی که به مدیران در راستای شناخته تر شدن برند، افزایش فروش و سودآوری کمک می کند، قدرت برند است.
قدرت برند یک اصطلاح در حیطه بازاریابی است؛ قدرت برند را می توان ارزشی تعریف کرد که توسط یک برند ایجاد می شود. قدرت برند اشاره به درک مصرف کنندگان از یک برند خاص، ارزش آن و سرمایه گذاری بر روی آن در طول یک دوره زمانی مشخص است.
در کانال های بازاریابی و فروش محصولات، قدرت برند اهمیت به سزایی داشته و نقش مهمی در توسعه سازمان ایفا می کند. فضای کسب و کار امروزه پر تغییر و رقابت است و ساخت یک برند موفق در وهله اول و سپس تلاش برای قدرتمند ساختن برند میان رقبا و مشتریان برای کسب و کار ضروری به نظر می رسد.
به عبارت ساده تر، قدرت برند ارزش و اعتباری است که یک کسب و کار میان طیف مختلفی از مشتریان دارد و علت این اعتبار کیفیت خوب خدمات و ارزشمند بودن محصولات است. هرچه قدرت یک برند بیشتر باشد، مشتریان برای آن ارزش بیشتری قائل هستند و تمایل بیشتری برای خرید محصول یا خدمات از آن برند در طول زمان دارند.
لازم به ذکر است، میزان نارضایتی مشتریان از برند، نظرات و انتقادات منفی آن ها و عدم برآورده نساختن انتظارات و نیازهای مشتریان از سوی برند باعث تضعیف قدرت برند می شود. مدل های برند مشتری محور به افزایش قدرت اجتماعی برند کمک می کند؛ مشتریان مهم ترین سرمایه هر سازمانی هستند و رضایت آن ها به سازمان کمک می کند.
قدرت اجتماعی برند در این پرسشنامه از چهار بعد قدرت اجتماعی قهریه برند، قدرت اجتماعی جذابیت برند، قدرت اجتماعی مشروعیت برند و قدرت اجتماعی الگو بودن برند مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت تمایل به ارزیابی قدرت اجتماعی برند با توجه به ابعاد گفته شده، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی قدرت اجتماعی برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
قدرت برند به چه معناست؟
قدرت برند یک اصطلاح در حیطه بازاریابی است؛ قدرت برند را می توان ارزشی تعریف کرد که توسط یک برند ایجاد می شود. قدرت برند اشاره به درک مصرف کنندگان از یک برند خاص، ارزش آن و سرمایه گذاری بر روی آن در طول یک دوره زمانی مشخص است.
چه مواردی سبب ضعیف شدن قدرت برند می شوند؟
میزان نارضایتی مشتریان از برند، نظرات و انتقادات منفی آن ها و عدم برآورده نساختن انتظارات و نیازهای مشتریان از سوی برند باعث تضعیف قدرت برند می شود.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت