پرسشنامه بازخورد ۳۶۰ درجه و نقش آن در توسعه سازمان کارثی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازخورد ۳۶۰ درجه و نقش آن در توسعه سازمان کارثی
این پرسشنامه توسط کارثی در سال 2007 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی خلاصه بازخوردی از همه افراد می باشد.
این پرسشنامه دارای 19 سوال و 3 بعد:
- سرپرستان
- زیردستان
- همکاران می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد بازخورد ۳۶۰ درجه و نقش آن در توسعه سازمان کارثی تایید شده است.
در حوزه سازمانی و مدیریت، بازخورد یکی از مهم ترین مواردی است که به توسعه سازمان و افرادی که در آن سازمان کار می کنند، کمک می کند. اگر در سازمانی به بازخورد دادن اهمیت داده شود، می توان روند رو به رو شدی را برای آن سازمان پیش بینی کرد.
بازخورد چیست؟
بازخورد که نام دیگر آن فیدبک است، واکنشی است که در برابر پیام فرستنده نشان داده می شود و به نوعی یک پیام ارتباطی است. وقتی از دیگران می خواهیم به ما بازخورد بدهند، نظر خود را در مورد آن چیز بیان می کنند و به کار یا فعالیتی که ما انجام داده ایم، واکنش نشان می دهند.
بازخورد می تواند مثبت یا منفی باشد؛ وقتی از فردی می خواهیم به ما بازخورد بدهد حتما نباید انتظار داشته باشیم، بازخورد او مثبت باشد. بازخورد ها چه منفی و چه مثبت بر عملکرد فرد تاثیر ویژه ای دارد و می تواند منجر به ارتقای توانمندی ها شود. هر بازخوردی مجموعه اطلاعات ارزشمندی را درون خودش جای داده است و اگر فردی به این اطلاعات دقت کند، می تواند عملکرد و توانایی هایش را بهبود ببخشد.
یک بازخورد خوب باعث یادگیری بیشتر می شود و در فرد انگیزه ایجاد می کند. بازخورد ها انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها، بازخورد 360 درجه می باشد. این روش به سازمان کمک می کند تا کارمندان خودش را به سمت رشد و پیشرفت هدایت کند. استفاده از روش بازخورد 360 درجه ممکن است در وهله اول سخت باشد اما با کمی تمرین و تلاش می توان عملکرد خوبی در ارائه این بازخورد داشت و تاثیر آن را به حداکثر رساند.
بر اساس بازخورد 360 درجه، یک کارمند می تواند از مدیر، سرپرست، افراد هم رده خود، دیگر کارمندان و همکاران و حتی مشتریان بازخورد دریافت کند. بازخورد 360 به عنوان یک ابزار خود ارزیابی توسط هر فردی پاسخ داده می شود. وقتی بازخورد 360 درجه در سازمان وجود داشته باشد، چگونگی مشاهده و ارزیابی اثربخشی کارمندان از نگاه همکاران یا دیگران فراهم می شود.
مهم ترین مزیتی که این نوع بازخورد دارد، این است که رفتار فرد از دیدگاه دیگر کارمندان ارزیابی می شود و می تواند مهارت ها و رفتارهای مورد نظر سازمان را در کارمند ارتقا دهد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر خلاصه بازخوردی از همه افراد داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط کارثی ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه بازخورد ۳۶۰ درجه و نقش آن در توسعه سازمان کارثی چیست؟
ارزیابی خلاصه بازخوردی از همه افراد هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 3 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت