پرسشنامه عوامل مؤثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
پرسشنامه عوامل مؤثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی
این پرسشنامه توسط لقمان کشاورز ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل مؤثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی می باشد.
این پرسشنامه دارای 50 سوال و 7 بعد:
توانمندی های محقق، راهبردهای آموزشی و تحقیقاتی، زيرساخت ها، عوامل مالی، عوامل شخصیتی و فرهنگی، سیاست ها، شبکه سازی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه عوامل مؤثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی تایید شده است.
علم و دانش تاثیر به سزایی در زندگی انسان داشته است؛ مجموعه تحقیقاتی که در زمینه های مختلف انجام شده است به بهبود کیفیت زندگی منجر شده است و بر همین اساس می توانیم نقش تحقیقات مختلف بر زندگی را پر رنگ در نظر بگیریم و بگوییم تحقیقات و یافته های پژوهشی تاثیر زیادی بر ارتقای کیفیت زندگی از ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
اما نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشیم، کاربرد تحقیقات است؛ اگر تحقیقات و نتایج آن ها در زندگی قابل استفاده نباشد و نتوان از نتایج تحقیقات به صورت کاربردی بهره برد، نمی توان گفت نتایج کارآمد هستند و عدم کارآمدی و مثمر الثمر نبودن تحقیقات می تواند نتایج منفی زیان باری داشته باشد و به عبارتی هزینه های صورت گرفته برای تحقیقات را جبران نکند و به عبارت ساده تر، بی فایده باشد.
کشورهای مختلف به طرق مختلف بر انجام تحقیقات سرمایه گذاری می کنند و انتظار دارند نتایجی که محققان به دست می آورند فایده داشته باشد و به توسعه علم و دانش در سطح کلان کمک کند و خوب اگر در این زمینه تحقیقی انجام شود که منجر به از دست رفتن سرمایه شود و بودجه ی تخصیص داده شده را جبران نکند، به هیچ عنوان فرآیند انجام پژوهش و بی نتیجه ماندن آن قابل توجیه نخواهد بود.
فلذا این مسئله باعث ایجاد تغییر در نگرش ها در مورد گسترش دادنش می شود. نکته مهمی که در این خصوص مطرح می شود آن است که یک محقق ضمن انجام پژوهش و تولید علم باید به سرمایه ای که برای انجام پژوهش در نظر گرفته شده، توجه کند و این موضوع منجر به تجاری سازی تحقیقات می شود.
منظور از تجاری سازی در عرصه تحقیق و پژوهش آن است که، نتایج و یافته های تحقیقات را به یک محصول، خدمات یا فرآیندی تبدیل کنیم که موضوع یک معامله تجاری باشد یا بتوان از آن در زمینه تجارت استفاده کرد. تجاری سازی تحقیقات در زمینه ورزشی هم مهم است.
امروزه ورزش تاثیر زیادی بر اقتصاد کشورها دارد و فعالیت های ورزشی می تواند اقتصاد کشورها را به اصطلاح از این رو به آن رو کند؛ بنابراین انجام تحقیقاتی در زمینه مدیریت و تجاری سازی ورزشی می تواند تاثیر مطلوبی بر ورزش و فرآیند های ورزشی در سطح کلان داشته باشد.
طراح و سازنده این پرسشنامه بر این معتقد است، توانمندی های محقق، راهبردهای آموزشی و تحقیقاتی، زيرساخت ها، عوامل مالی، عوامل شخصیتی و فرهنگی، سیاست ها، شبکه سازی می تواند بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی، تاثیر به سزایی داشته باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی عوامل موثر بر تجاری سازی تحقیقات مدیریت ورزشی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 7 بعد است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت