تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه قابليت تحقيقات بازاريابی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه قابلیت تحقیقات بازاریابی

این پرسشنامه توسط زهره دهدشتی و همکارانش ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابلیت تحقیقات بازاریابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه قابلیت تحقیقات بازاریابی تایید شده است.

در مورد تحقیقات بازاریابی چه می دانید؟ آیا می دانستید انجام تحقیقات بازاریابی تاثیرات مثبت به سزایی در توسعه روند خرید و فروش سازمان دارد؟ عده از افراد با شنیدن اصطلاح تحقیقات بازاریابی تصور می کنند این اصطلاح اشاره به پشت میز نشستن و انجام تحقیقاتی در مورد بازاریابی و پس از آن انتشار اطلاعات و تحقیقات دارد؛ این تصور تاحدی درست است اما تمام ماجرا نیست!

تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی به طور کلی مجموعه فعالیت هایی را در بر می گیرد که منجر به برقراری ارتباط میان مصرف کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی می شود و در بطن این فعالیت ها، تبادل اطلاعات صورت می گیرد.

در تعریف دیگر، تحقیقات بازاریابی را می تواند فرآیند تعریف کرد که سازمان به وسیله آن بازار هدف را مورد بررسی قرار می دهد و پس از آن به جمع آوری اطلاعات مرتبط و مورد نیاز در رابطه با محصولات و خدماتش می پردازد.

سازمان ها از اطلاعاتی که از طریق تحقیقات بازاریابی به دست می آورند در کنار تجربه و دانش مدیران راهبردی استفاده می کنند و در نهایت بهترین تصمیمات را در رابطه با فرآیند فروش محصولات اتخاذ می کنند.

گفته می شود اولین قدم در شناخت خریداران و تحلیل رقبا انجام تحقیقات بازاریابی است و می توان از تحقیقات بازاریابی تحت عنوان زیربنای مدیریت سازمان یاد کرد چرا که سازمان بر مبنای این تحقیقات می تواند نیاز و خواسته مشتریان را شناسایی کند و در نهایت برنامه کار خود را تنظیم کند. 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تیم تحقیقات بازاریابی و محقق بازاریاب باید بتواند اطلاعات موثق و درست از بازار به دست بیاورد و در نتیجه بررسی های خود به اطلاعات دست اول نسبت به بازار، رقبا، صنایع مشابه، کانال های توزیع و واسطه، مشتریان مصرف کننده و غیره دست پیدا کند.

اطلاعاتی که از تحقیقات بازاریابی به دست می آید مبنای تصمیم گیری سازمان ها برای ایده پردازی، طراحی، اجرا و تولید محصول خواهد بود، پس هرچه اطلاعات درست تر باشد، مدیران تصمیمات درست تر و منطبق با واقعیت خواهند گرفت و احتمال به وجود آمدن خطا کمتر خواهد بود.

تحقیقات بازاریابی ریسک خطرات احتمالی برای سازمان را کاهش خواهد داد و باعث شناسایی بهتر فرصت ها و درک بهتر مدیران از بازار می شود. هرچه قابلیت سازمان در تحقیقات بازاریابی بیشتر باشد، احتمال موفقیت سازمان در فرآیند بازاریابی بیشتر خواهد بود.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، میزان قابلیت تحقیقات بازاریابی داشته باشید می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه قابليت تحقيقات بازاريابی چیست؟

ارزیابی میزان قابلیت تحقیقات بازایابی هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 10 سوالی است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام