پرسشنامه اندازه گیری قابلیت های بازاریابی بر اساس مدل ورهیز
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه اندازه گیری قابلیت های بازاریابی بر اساس مدل ورهیز
این پرسشنامه بر اساس مدل ورهیز در سال 2011 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان عمل و موفقیت سازمان در قابلیت های بازاریابی می باشد.
این پرسشنامه دارای 10 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه اندازه گیری قابلیت های بازاریابی بر اساس مدل ورهیز تایید شده است.
بازاریابی
بازاریابی یا مارکتینگ یک فرآیند مهم در سازمان محسوب می شود؛ سازمان ها با کمک گرفتن از بازاریابی می توانند به سود شگفت آوری دست پیدا کنند و سرمایه اولیه خود را خیلی زود افزایش دهند. تکنیک ها و روش های بازاریابی به مرور زمان تغییر کرده و کامل تر شده است و به همین منظور شیوه های متفاوتی از بازاریابی وجود دارد که هر سازمان متناسب با اهداف خود می تواند از شیوه متناسب با خود استفاده کند.
بازاریابی را به طرق مختلف تعریف کرده اند؛ مثلا انجمن بازاریابی آمریکا در آخرین تعریفی که از بازاریابی ارائه داده است؛ آن را مجموعه فعالیت ها و فرآیند هایی تعریف کرده که با هدف ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر کالا یا خدماتی به مشتری صورت می گیرد و مشتری یا شرکای تجاری برای سازمان ارزشمند محسوب می شوند.
از دیگر سو، می توان بازاریابی را فرآیندی تعریف کرد که در آن شناسایی، پیش بینی و ارضای نیازهای مشتریان به صورت سودآور مورد توجه است و این فرآیند یک فرآیند مدیریتی است. شناخت مشتریان و شناخت فرصت ها به سازمان ها در بازاریابی بهتر کمک می کنند.
هرچه یک سازمان قابلیت بیشتری در بازاریابی داشته باشد، احتمال موفقیتش بیشتر خواهد بود. قابلیت های بازاریابی بیانگر توانایی های یک کسب و کار در شناسایی بازار هدف، استراتژی و انواع بازاریابی در حال توسعه و جذب مشتری و حفظ مشتریان وفادار می باشد.
تحقیقاتی که در زمینه قابلیت های بازاریابی انجام شده است به ارتباط مثبت میان قابلیت بازاریابی و عملکرد شرکت اشاره می کند و گفته می شود قابلیت بازاریابی شرکت عملکرد شرکت را به کلی تغییر می دهد.
باید بدانید قابلیت های بازاریابی یک شرکت می تواند به عنوان مزیت رقابتی در نظر گرفته شود و هرچه قابلیت های یک شرکت در این فرآیند مدیریتی بیشتر باشد، امکان موفقیت شرکت بیشتر خواهد بود. باید بدانید قابلیت بازاریابی علاوه بر عملکرد باهث سود آوری بیشتر، رشد بازار محصول و افزایش سرمایه خواهد شد.
پژوهشگران مختلفی در مورد قابلیت بازاریابی تحقیق کرده و مدل هایی را در این خصوص طراحی کرده اند که یکی از این افراد ورهیز است. در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان عمل و موفقیت سازمان در قابلیت های بازاریابی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق بر اساس مدل ورهیز ساخته شده است استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه اندازه گیری قابلیت های بازاریابی بر اساس مدل ورهیز چیست؟
ارزیابی قابلیت بازاریابی شرکت هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 10 سوال است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت