پرسشنامه بازاریابی رابطه مند بر اساس مدل اِندوبیسی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی رابطه مند بر اساس مدل اِندوبیسی
این پرسشنامه توسط اندوبیسی در سال 2013 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی رابطه مند می باشد.
این پرسشنامه شامل 17 سوال و 4 مولفه می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی رابطه مند اندوبیسی تایید شده است.
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شیوه ی خرید و فروش سنتی جای خود را به شیوه های مدرن داده است. این روز ها عموم کسب و کار ها از شیوه های نوین و انواع مختلف بازاریابی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند. مزیت استفاده از این شیوه ها، صرفه جویی در زمان، افزایش بهره وری و کارایی، صرفه جویی در هزینه ها و بهره گیری از خدمات و امکانات در سطح مطلوب می باشد.
بازاریابی چیست؟
بازاریابی تحت عنوان مارکتینگ هم شناخته می شود. به طور کلی و به بیان ساده، بازاریابی فرایندی است که طی آن، شرکت های مختلف برای ارائه و فروش محصولات خود با افرادی تحت عنوان مشتری ارتباط برقرار می کنند. مشتریان در جریان بازاریابی درگیر فرآیند خرید می شوند، ارتباط و تبادل میان شرکت و مشتری برقرار می شود و در نهایت بر اساس برقراری رابطه، سود و منفعت هم نصیب شرکت و هم مشتری می شود.
بازاریابی تعامل میان شرکت ها و مشتریان بر سر کالا، خدمات، محصولات، ایده ها، فعالیت ها و ... است. فرد بازاریاب باید برای خرید محصولات در مشتریان شور و اشتیاق ایجاد کند، از قدرت خوبی برای تفسیر و تحلیل برخوردار باشد، توانایی بالایی در قانع سازی مشتریان داشته باشد و در نهایت بتواند به شرکت و کسب و کار خود و مشتری، سود و منفعت دو طرفه برساند. بازاریاب باید از نیاز مشتری و بازار اطلاعات درستی و شناخت کافی داشته باشد. بازاریابی اصول و انواع مختلفی دارد. یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی رابطه مند می باشد.
بازاریابی رابطه مند، چگونه بازاریابی می باشد؟
به نظر شما تکیه اصلی در این نوع بازاریابی بر چیست؟ افراد و شرکت هایی که از بازاریابی رابطه مند استفاده می کنند، چه هدفی را دنبال می کنند؟ بازاریابی رابطه مند را می توان، مجموعه فعالیت هایی توصیف کرد که در جهت برقراری رابطه و پیوند میان شرکت ها و مشتریان صورت می گیرد. نکته مهمی که در رابطه با بازاریابی رابطه مند وجود دارد، برقراری رابطه است که سودمند و طولانی مدت باشد و در جریان ایجاد این رابطه هم شرکت و هم مشتری سود بالایی داشته باشند.
آیا به عنوان یک کارمند از شیوه بازاریابی شرکت خود اطلاع دارید؟ می دانید شرکت شما از چه شیوه ای برای بازاریابی استفاده می کند؟ آیا شیوه بازاریابی شرکت شما بر اساس بازاریابی رابطه مند است؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر بازاریابی رابطه مند می توانید از پرسشنامه بازاریابی رابطه مند اندوبیسی استفاده کنید.
پرسشنامه بازاریابی رابطه مند بر اساس مدل اِندوبیسی چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی بازاریابی رابطه مند ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط اندوبیسی ساخته شده است.
بازاریابی رابطه مند چیست؟
در بازاریابی رابطه مند هدف اصلی برقراری تعامل میان مشتری و شرکت به صورت طولانی مدت و سود مند است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت