پرسشنامه بازاریابی رابطه مند رینا سمیرالحناوی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی رابطه مند رینا سمیرالحناوی
این پرسشنامه توسط رینا سمیرالحناوی در سال 2011 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی رابطه مند در صنعت بیمه می باشد
این پرسشنامه دارای 23 سوال و 4 مولفه:
- اعتماد
- تعهد
- مدیریت تعارض
- کیفیت ارتباط می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی رابطه مند تایید شده است.
یکی از رموز مهم در پیشرفت سازمان ها، مسئله بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتریان است. در گذشته های نه چندان دور شیوه برقراری ارتباط میان سازمان ها و مشتریان به طرق مختلف اما سنتی صورت می گرفت. با گذشت زمان، شیوه های قدیمی تر، جای خود را به شیوه های جدید دادند. یکی از جدیدترین شیوه های برقراری ارتباط میان سازمان و مشتریان، بهره گیری از بازاریابی می باشد. لازم به ذکر است بازاریابی انواع مختلفی دارد و در مشاغل با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
بازاریابی یعنی چه؟
نام دیگر بازاریابی مارکتینگ می باشد؛ بازاریابی بر اساس یک استراتژی خاص عمل می کند. سازمان ها و شرکت های مختلف در جریان بازاریابی به طرق مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال، تبلیغات، آگهی از جمله روش هایی است که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی رابطه مند می باشد.
بازاریابی رابطه مند یعنی چه؟
اولین بار شخصی به نام بری در سال 1983 در مورد اصطلاح بازاریابی رابطه مند صحبت کرد. بری در جریان یک پژوهش در حیطه بازاریابی، بازاریابی رابطه مند را فرآیندی در جهت اهمیت، ایجاد، نگهداری، حفظ رابطه با مشتریان و خریدان توصیف کرد. در بازاریابی رابطه مند، احترام به حقوق مشتریان و حفظ آن ها در سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که بازاریابی رابطه مند به صورت موفق عمل کند، می تواند مشتریان وفادار برای سازمان جذب کند و از طریق بازاریابی دهان به دهان به پیشرفت سازمان کمک کند. لازم به ذکر است در بازاریابی رابطه مند، هزینه رشد مشتری جدید کمتر خواهد بود.
مولفه های در ارتباط با بازاریابی رابطه مند کدام اند؟
بر اساس پژوهش رینا سمیرالحناوی 4 مولفه با بازاریابی رابطه مند در ارتباط است؛ دو طرف یک رابطه تجاری باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و بر اساس وعده های ذکر شده در قرارداد عمل کنند. تعهد به معنای حفظ ارزش و احترام به رابطه تجاری است. زمانی که دو طرف یک رابطه تجاری متعد باشند، خودشان را ملزم به رعایت شروط قرارداد می کنند. کیفیت ارتباطات یک مولفه مهم دیگر است؛ به رابطه ای که قبل، حین و بعد از مبادله و تسهیم اطلاعات میان سازمان و مشتری صورت می گیرد، اشاره دارد. مدیریت تعارض یعنی سازمان بتواند از هرگونه تعارض احتمالی در آینده جلوگیری کند و بتواند یک رابطه خوب با مشتری برقرار کند.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر بازاریابی رابطه مند، می توانید از پرسشنامه بازاریابی رابطه مند رینا سمیرالحناوی استفاده کنید.
پرسشنامه بازاریابی رابطه مند رینا سمیرالحناوی چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی بازاریابی رابطه مند ساخته شده است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط رینا سمیرالحناوی ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دارای 4 مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت