پرسشنامه قابليت بازاریابی پویا
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه قابليت بازاریابی پویا
این پرسشنامه توسط زهره دهدشتی و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان قابليت بازاریابی پویا در شرکت می باشد.
این پرسشنامه دارای 9 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه قابلیت بازاریابی پویا تایید شده است.
بازاریابی پویا
امروزه فرآیند بازاریابی جز پدیده های پویا در صنعت کسب و کار و خرید و فروش محسوب می شود؛ یکی از دلایلی که باعث می شود بازاریابی جز فرآیند های فعال و پویا باشد، عناصر موجود در بازار است که این عناصر، مشتریان و نیازها های آنان را در بر می گیرد و با تغییر بازار و تحول نیاز مشتریان، فرآیند بازاریابی را هم تغییر می دهد و همین مسئله از ایستا بودن فرآیند بازاریابی جلوگیری می کند.
سازمان هایی که در امر بازاریابی فعالیت می کنند، برای موفقیت هرچه بیشتر باید خود را با روند تغییرات سازمانی هماهنگ و هم سو کنند؛ یک کسب و کار فارغ از اینکه بزرگ است یا کوچک باید در ایجاد و خلق مشتری موفق عمل کنند چرا که مشتری تاثیر زیادی بر سود رسانی شرکت ها دارد.
بنابراین اگر بگوییم، پایه و اساس کار بازاریابی خلق مشتری به عنوان منبع درآمد و به دست آوردن سود و منفعت است، بیراه نگفته ایم.
هر سازمانی دو وظیفه اصلی که شامل، بازاریابی و نوآوری می شود را بر عهده دارد؛ اگر فعالیت های منطقی در عرصه بازاریابی با تولید و خلق محصولات جدید همراه شود، روند سود آوری و موفقیت شرکت روز افزون خواهد بود. کسب و کارهایی از بازاریابی فعال استفاده می کنند در روند فروش محصولات خود به شیوه ای موفقیت آمیز عمل کرده و به عبارتی این کسب و کارها هرگز جنس فروخته نشده نخواهند داشت و محصولاتشان همواره به فروش خواهد رفت و رابطه خوبی با دیگر فروشندگان و مصرف کنندگان خواهد داشت.
بازاریابی پویا به کسب و کار ها در تشخیص نیاز روز بازار و نیاز مصرف کنندگان کمک می کند و باعث می شود هیچ محصول جدیدی در انبارها انباشته نشود و مشکلی در رابطه با مسئله فروش ایجاد نشود.
اصطلاح دیگری که در بحث مدیریت کسب و کار مطرح و مورد توجه شده است، قابلیت پویا است؛ قابلیت پویا اشاره به توانایی سارمان ها در سازگاری و انطباق با محیط در شرایط غیرقابل پیش بینی داد. قابلیت های پویا به شرکت اجازه می دهد به تغییرات محیط و بازار به خوبی پاسخ دهند.
هرچه قابلیت های یک شرکت در بازاریابی، به خصوص بازاریابی پویا بیشتر باشد، روند توسعه و موفقیت سازمان بهتر طی خواهد شد. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان قابلیت بازاریابی پویا در شرکت داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه قابليت بازاریابی پویا چیست؟
ارزیابی قابلیت بازاریابی پویا در شرکت هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت